کد خبر: ۴۲۲۹۸
۱۰:۰۵ -۱۵ خرداد ۱۴۰۱
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس در هفته آینده تنها سه روز کاری دارد و با توجه به تعطیلات طولانی و نبود یک تحول جدی، بازار سرمایه هفته متعادلی را در پیش رو خواهد داشت.

بازار بورس و سرمایه

نشان تجارت - بورس در هفته گذشته، روند نزولی داشت و شاخص کل در حالی بیش از یک درصد افت را ثبت کرد که روز چهارشنبه، شاخص کل بورس پس از رشد ۹۷۳ واحدی در سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی قرار گرفت. در این میان، شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴۶ درصدی مواجه شد.

افت حجم معاملات در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: دو روز ابتدای هفته تعطیل رسمی است و بنابراین بورس در این هفته تنها سه روز کاری دارد. با توجه به معاملات هفته‌ها و روز‌های قبل می‌توان پیش بینی کرد که سهامداران با احتیاط در این هفته عمل می‌کنند و بر همین اساس روند بورس متعادل خواهد بود.

مهدی رضایتی درخصوص پیش بینی بورس طی این هفته، گفت: از آنجایی که ما پس از بسته شدن بازار در هفته گذشته تغییر و تحول جدی در متغیر‌های اصلی همانند نرخ دلار و نرخ کامودیتی‌ها تا این لحظه را نداشتیم و به طور طبیعی پیش از تعطیلات طولانی مدت، رونق بازار و حجم معاملات بازار افت می‌کند، انتظار نداریم که بازار طی هفته آینده نزولی باشد و احتمالا بازار متعادلی را خواهیم داشت.

روند نزولی بورس متوقف می‌شود؟

این کارشناس بازار سرمایه گفت: البته مجموعا سه روز کاری را طی این هفته در پیش داریم و به همین دلیل فکر می‌کنم که هفته آینده، هفته متعادل و در نهایت مثبتی را در بازار به خصوص در نماد‌های کوچک در بازار ببینیم.

رضایتی درخصوص صنایع پیشرو در هفته آینده، به اقتصاد ۲۴ گفت: توجه داشته باشید که هم تعداد روز‌های کمی را در این هفته در پیش رو داریم و هم تحول جدی را طی روز‌های اخیر نداشتیم.


بیشتر بخوانید: ۵ سیگنال جدید برای سهامداران بورس


وی گفت: گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها در هفته گذشته منتشر شد و اثر خود را روی معاملات هفته گذشته داشته است مگر اینکه ما در بورس کالا تقاضای زیادی را شاهد باشیم که بتواند روی معاملات برخی از صنایع به طور مثال صنعت سیمان و دیگر صنایع فلزی بتواند اثرگذار باشد.

عقب ماندگی بازار سرمایه از افزایش قیمت دلار

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا به دلیل افزایش نرخ طلا و دلار، بورس نیز واکنشی نسبت به این موضوع دارد یا خیر، گفت: بازار سرمایه از تغییر و تحولات نرخ دلار عقب مانده و بنابراین ما این نرخ عقب ماندگی را داریم. به عبارت دیگر ما پس از رشد دلار به محدوده ۳۲ هزار تومان، می‌بینیم که بقیه بازار‌ها مثل مسکن و سکه خودشان را با نرخ دلار تعدیل کردند، اما به دلایل مختلفی مثل نرخ پایین دلار نیما ما در بازار نمی‌بینیم که سهام خودش را تعدیل کرده باشد.

رضایتی ادامه داد: لازم به ذکر است که انتظار اینکه در هفته جاری سهام‌ها تعدیل شوند طبعا نداریم، اما یک دوره میان مدت این انتظار می‌رود که سهام بتواند این تورمی که ما در اقتصاد داشتیم و محاسبات ما نشان می‌دهد روی قیمت سهام پیش خور نشده بود را ببینیم و اگر متغیر‌های سطوح فعلی باشند قیمت سهام هم بتوانند خودشان را با شرایط فعلی تطبیق بدهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون