کد خبر: ۴۲۲۲۱
۱۰:۵۱ -۱۲ خرداد ۱۴۰۱
از گذشته تا کنون یکی از پرطرفدارترین و گران‌ترین فلزات در جهان «طلا» بوده است، به همین دلیل خرید طلا علاوه بر زینت‌بخش بودن، ابزاری سودمند برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. اما وقتی بازار طلا با نوسان قیمت همراه و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها در این بخش باشد، افراد بیشتر تمایل به خرید طلا دست دوم و کم اجرت پیدا می‌کنند.

قیمت طلا

نشان تجارت - طی روز‌های گذشته بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت بوده و در این میان از نظر سرمایه‌گذاران خرد بازار طلای دست دوم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد. محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴، در توصیه به مردم برای خرید طلا دست دوم تاکید کرد: هیچ کنترلی بر روی طلا دست دوم وجود ندارد و ما همیشه اشاره کرده‌ایم که طلای دست دوم طلایی است که مشخص نیست از کجا آمده است، پس، چون کنترلی بر روی این بازار وجود ندارد امکان تقلب در آن زیاد است. البته از لحاظ قانونی هیچ منعی برای خرید و فروش طلا دست دوم وجود ندارد، اما توصیه این است که اگر قرار باشد به عنوان سرمایه‌گذاری طلایی خریداری شود مردم طلا نو با اجرت پایین خریداری کنند.

چند توصیه برای خرید طلا دست دوم

وی افزود: با گران شدن طلا و افزایش تمایل برای خرید امکان تقلب زیاد شده است بنابراین مردم باید از واحد‌هایی طلا خریداری کنند که دارای جواز کسب هستند، واحد‌ها باید جواز کسب خود را در معرض دید مشتری قرار داده باشند.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا صعودی می‌شود؟


نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهد ادامه داد: علاوه‌بر جواز کسب مردم باید توجه داشته باشند که طلا استاندارد دارای کد رهگیری بوده و دو علامت بر روی طلا حک شده یکی علامت سازنده و دیگری عیار طلا است. از سوی دیگر خریداران حتما فاکتور با نام و نشان از فروشندگان دریافت کنند. اگر خریداران این موارد را رعایت کنند می‌توانیم بگوییم که معاملات در بازار طلا دست دوم بدون مشکل انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار طلا دست دوم را در ماه‌های آتی چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: اکنون متغیر‌های تاثیرگذار بسیاری وجود دارد و با توجه به تعداد این متغیر‌ها نمی‌توان قیمت و وضعیت بازار طلا در هفته‌های پیش‌رو را پیش‌بینی کرد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون