کد خبر: ۴۱۸۲۹
۱۸:۳۲ -۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نماینده تهران گفت: ژئوتوریسم، یعنی ارزآوری و آشنایی با ظرفیت‌های ایران. اگر ظرفیت و جاذبه‌های ایران به درستی به دنیا معرفی شود، توریست خارجی با نقشه راه به ایران می‌آید و بدون تردید، اقامت هر روزه او، کمک به اقتصاد مملکت است.

زهره الهیان

نشان تجارتزهره الهیان، نماینده تهران در مجلس یازدهم در خصوص اهمیت ژئوتوریسم گفت: ایران، کشوری با ظرفیت و جاذبه‌های بالایی است که باید با قدرت از همه پتانسیل‌های خود به نحو احسن بهره ببریم.

وی افزود: گردشگری یک حوزه بسیار بزرگ است که ژئوتوریسم هم، یکی از آن‌هاست. اینکه ما بتوانیم معادن کشور را دسته‌بندی و زمینه بازدید از آن‌ها را فراهم کنیم، کاری شایسته است که البته به همفکری و برنامه‌ریزی علمی مسئولان نیاز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور تصریح کرد: ژئوتوریسم، یعنی ارزآوری و آشنایی با ظرفیت‌های ایران. اگر ظرفیت و جاذبه‌های ایران به درستی به دنیا معرفی شود، توریست خارجی با نقشه راه به ایران می‌آید و بدون تردید، اقامت هر روزه او، کمک به اقتصاد مملکت است.

نماینده تهران اظهار داشت: باید موزه‌های معدنی را در ایران راه‌اندازی کرد و اگر موزه‌ای هم در این راستا وجود دارد، می‌باید کمک شود تا فعال‌تر از همیشه کارش دنبال گردد. یکی از کارهایی که می‌تواند، رزومه یک مدیر را پربارتر کند، کمک به آشنایی مردم ایران نسبت به ظرفیت‌های مملکت‌شان است. این کار، یعنی ایجاد حس اقتدار و دلبستگی به کشور و چه بسا، نوجوانان و جوانان با دیدن این صحنه‌ها، به این رشته علاقه‌مند شوند.

الهیان با اشاره به اینکه در ایران برای ژئوتوریسم، فکر خاصی نشده است، گفت: موفقیت در این بخش، نیاز به کار علمی، برنامه‌ریزی توام با خروجی دارد. این کار، یک فعالیت بین‌دستگاهی است که ضرورت دارد وزارت صمت و وزارت گردشگری به آن، ورود جدی پیدا کنند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم، تنها چند معدن در ایران هستند که تا حدی، ظرفیت بازدید را برای عموم فراهم کردند و جا دارد طی یک برنامه هدفمند، تعداد این معادن را افزایش داد تا ان‌شاالله در آینده، خروجی بیشتری از این بخش بگیریم.

منبع: کانی مگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون