کد خبر: ۴۱۶۲۵
۱۳:۵۷ -۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: وقتی بین مردم حاضر می‌شوم، مورد انتقادم، آن هم، به واسطه وضع موجود. تا جایی که بشود گلایه‌های آن‌ها را گوش می‌دهم و سعی می‌کنم مرهم دردشان باشم، ولی واقعاً رفتار‌های این‌چنینی هم دیگر جواب نمی‌دهد و مردم حرف ما را نمی‌پذیرند.

اردشیر مطهری

نشان تجارت - محمد آیتی: برخلاف وعده‌های انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، همچنان خبری از بهبود معیشت مردم و رونق اقتصادی نیست. یکدستی مجلس و دولت نیز باعث شده کمترین نظارت روی دولت باشد. هیات رییسه مجلس هم همکاری تمام و کمالی را با دولت در پیش گرفته که این موضوع در جلوگیری طرح‌های استیضاح وزرای اقتصادی قابل مشاهده است. اما این حمایت‌ها تا کی ادامه دارد؟ این سوالی است که اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس یازدهم به آن پاسخ داده است. او معتقد است افزایش نجومی قیمت کالا‌ها اصلاً قابل دفاع نیست و نمی‌توان وضعیت کنونی را توجیه کرد. او می‌گوید: عوامل زیادی در تورم و گرانی‌های اخیر تاثیرگذار بوده است که یکی از آن‌ها، فشل بودن دولت قبل و بدهی‌های انباشته‌شان بود. از این‌رو اعتقاد دارم جا دارد سه ماه دیگر هم به دولت فرصت داد تا شرایط را بهبود ببخشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجموعه اقتصادی دولت باید هرچه سریع‌تر فکری اساسی برای جلوگیری از وضع نابسامان اقتصادی کشور کند. مردم کف خیابان شاهد تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها هستند و حتی اگر این افزایش‌ها، ریشه در فشل بودن دولت قبل یا بالا رفتن قیمت‌های جهانی هم داشته باشد، باز هم، «توجیه» ندارد.

نماینده گرمسار اظهار داشت: نگاه مردم، به تصمیمات افرادی است که به لحاظ قانونی، تصمیم‌ساز هستند. این افراد باید در میدان باشند و در نهایت با عملکردشان، باری از دوش مردم را بردارند که اگر این کار سریع‌تر صورت نگیرد، روز‌های آتی، مشکلات به مراتب بیشتر و بدتر از وضعیت فعلی خواهد شد.

مطهری با اشاره به اینکه مجموعه اجرایی دولت باید در میدان باشند و با مردم صحبت کنند، گفت: این رویکرد، روندی برای همه فصول است. هیچ مسئولی نباید از اینکه بین مردم باشد و مرتباً در مقام پاسخگویی قرار بگیرد، فراری باشد؛ امروز، دسترسی مردم به مسئولان برای اینکه حرف و گلایه‌هایشان را بزنند، کم است.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: مجلس با هیچ‌کس تعارف ندارد. اسم این مجلس را مجلس انقلابی گذاشتند، یعنی باید منطق داشت و کار‌ها را معقول جلو برد. بنده وقتی بین مردم حاضر می‌شوم، مورد انتقادم، آن هم، به واسطه وضع موجود. تا جایی که بشود گلایه‌های آن‌ها را گوش می‌دهم و سعی می‌کنم مرهم دردشان باشم، ولی واقعاً رفتار‌های این‌چنینی هم دیگر جواب نمی‌دهد و مردم حرف ما را نمی‌پذیرند. امروز، باید فقط گفت آهای مردم این مجلس و دولت انقلابی که بر سر کار آمد، حاصلش، کنترل بازار و قیمت‌ها شد؛ اگر غیر از این باشد، مردم حرفی را از ما نمی‌پذیرند.

وی در ادامه بیان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات معیشتی مردم، به عملکرد وزارت‌های صمت و جهاد کشاورزی برمی‌گردد. به طور مثال، در همین رابطه، ما درخواست تحقیق و تفحص از مجموعه مدیریتی شهرک‌های صنعتی را داشتیم. این مجموعه‌ها باید زودتر به خودشان بیایند و اوضاع را به نفع مردم تغییر دهند. امروز نمی‌شود در کشور فعالیت کرد و گفت «به به و چه چه»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: از آقای رئیسی خواهش دارم روندی را دنبال کند که خیل عظیمی که در انتخابات به او رای دادند یا اساساً در انتخابات شرکت کردند، دچار بی‌اعتمادی نشوند. اتفاقاً این دولت باید کاری کند که اعتماد‌های از دست‌رفته گذشته هم برگردد تا بارقه‌های امید در کشور زنده شود.

مطهری در پاسخ به این پرسش که با وجود تحریم‌ها، اقتصاد ایران درست‌شدنی است؟ گفت: با وجود تحریم‌ها، همه مشکلات کشور را می‌توان حل کرد. تحریم‌ها یک فرصت است. ما تا چند ماه پیش، ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز می‌فروختیم و اکنون این رقم به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است. پول این فروش، نقد به دست ما می‌رسد و از طرفی، برخی پول‌های بلوکه‌شده ما هم آزاد شده است. چرا اثرات این اتفاقات بر سر سفره مردم دیده نمی‌شود؟ مردم ما با نظام مشکل ندارند و گلایه‌ها به خاطر مشکلات معیشتی و بیکاری است. از این‌رو از آقای رئیسی که سید اولاد پیامبر است استدعا دارم زحمت بکشند بخشی از این پول‌ها را سر سفره مردم بیاورند تا اثرات آن دیده شود.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون