کد خبر: ۴۱۴۷۱
۰۷:۴۲ -۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد

بازگشایی مدارس در دوران کرونا

نشان تجارت - زهرا ظهروند: از اسفند سال ۹۸ تا فروردین ۱۴۰۱، سیستم آموزشی ایران به واسطه شیوع ویروس کرونا یا کاملاً تعطیل بود یا برخی از این مراکز به صورت نصفه نیمه، آموزش حضوری را از سر گرفتند. به هر تقدیر، پس از تعطیلات نوروز، هم وزارت آموزش و پرورش و هم وزارت علوم تصمیم گرفتند روی به آموزش حضوری پس از گذشت بیش از دو سال بیاورند.

این تصمیم مخصوصاً در حوزه آموزش و پرورش همچنان منتقدان جدی دارد. مخالفان بازگشایی مدارس می‌گویند آمار مبتلایان و فوتی‌های روزانه کرونا در کشور، سایه نگرانی را بر سر خانواده‌ها نگه داشته است و مطمئناً آموزش حضوری، بر افزایش این آمار خواهد افزود. از طرفی، عده‌ای دیگر معتقدند پایان کرونا مشخص نیست و نمی‌توان امورات اساسی کشور را بیش از این معطل گذاشت.

روح‌الله متفکرآزاد، عضو کمیسیون آموزش مجلس در این رابطه به نشان تجارت گفت: اکنون بیش از ۲۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و علیرغم تلاش‌هایی که برای جلوگیری از این بیماری شده است، اما پایان و زمان ریشه‌کن‌شدن این ویروس منحوس مشخص نیست. شاید تا سال‌ها طول بکشد که دیگر شاهد ظهور و بروز این ویروس و سویه‌های جدیدش نباشیم، پس منطقی نبود که بیش از این، سیستم آموزشی کشور را معطل می‌گذاشتیم.

وی افزود: آموزش غیرحضوری به مدت طولانی نه مقدور است و نه شدنی. از این‌رو، ضرورت داشت که با رعایت اصول بهداشتی از سوی دو طرف (محصلین و اداره‌کنندگان سیستم آموزشی) و ایجاد برخی زیرساخت‌ها، آموزش حضوری را از سر گرفت.

نماینده تبریز تصریح کرد: به هر حال برخی از دانش‌آموزان دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و این افراد را باید از عموم محصلین مستثنی کرد. کاملاً قابل درک است که این افراد و خانواده‌هایشان دغدغه گرفتاری به کرونا را داشته باشند و می‌باید سیستم آموزش غیرحضوری برای این عزیزان را همچنان فعال نگه داشت، اما به باور من، تصمیم آموزش و پرورش در خصوص راه‌اندازی سیستم آموزش حضوری، کاملاً درست، منطقی و به‌جا بود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به اینکه آیا بهتر نبود انتخاب حضوری و یا غیرحضوری‌بودن دانش‌آموز در کلاس درس به انتخاب خانواده‌هایشان گذاشته می‌شد؟ گفت: بسیاری از متخصصان حوزه پزشکی معتقد هستند در کم‌ریسک‌ترین دوران ویروس کرونا، بازگشایی مدارس از سر گرفته شد. من نگرانی و دغدغه برخی خانواده‌ها را درک می‌کنم، اما مدارس باید حضوری می‌شد، چون سطح سواد دانش‌آموزان در این دو سال خیلی پایین آمد و نباید گذاشت این افت ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون