کد خبر: ۴۱۴۳۵
۰۴:۵۴ -۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگرچه نتایج بازی‌های دوستانه ملاک سنجش خوبی نیست و نمی‌توان سرنوشت بازی‌های رسمی آینده تیم‌ها را با آن پیش‌بینی کرد، اما دیروز پرسپولیس با نتیجه دو بر یک از نیروی زمینی لیگ دویی شکست خورد.

پرسپولیس و نیروی زمینی

نشان تجارتپرسپولیس تهران که هنوز مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود و شش بازی بسیار سرنوشت‌ساز پیش‌رو دارد بازی‌های دوستانه خوبی را حداقل از لحاظ نتیجه پشت سر نگذاشته است.

سرخ‌ها دیروز از دو ترکیب مختلف در دو نیمه بازی مقابل نیروی زمینی استفاده کردند. شاگردان یحیی در نیمه نخست با گل شرزود تمیروف برنده شدند، اما در نیمه دوم دو گل از این تیم لیگ دویی دریافت کردند و هرچه تلاش کردند نتوانستند گل‌های خورده را جبران کنند.

این اتفاقی است که در بازی دوستانه هفته گذشته این تیم با نفت مسجد سلیمان هم رخ داده بود و احمد گوهری دو گل عجیب دریافت کرد. البته آن بازی با اعلام پنالتی به سود پرسپولیس و گلزنی سیامک نعمتی دو بر دو شده بود.

اگرچه نتایج بازی‌های دوستانه ملاکی برای ارزیابی شرایط تیمی محسوب نمی‌شود، اما مسلما هیچ یک از هواداران پرسپولیس انتظار منتشر شدن خبر باخت تیم محبوب‌شان به تیمی از لیگ دسته دوم را نداشتند.

اگر گفته شود ترکیب دوم گل‌محمدی در این بازی برای ثبت کلین‌شیت و جبران گل‌های خورده ناتوان بوده باید پرسید که چرا فاصله تیم اول و ذخیره‌ها این‌قدر زیاد شده که حتی از پس حریفان در دو لیگ پایین‌تر بر نمی‌آید. ضمن اینکه ذخیره‌ها در بازی‌های حساس پایانی می‌توانند برگ برنده باشند.

نکته مهم این است که پیروزی در بازی‌های تدارکاتی اگرچه هیچ تاثیری ندارد و جایی ثبت نمی‌شود، اما می‌تواند روحیه تیمی را افزایش دهد و باعث تزریق حس پیروزی به تیم شود؛ مخصوصا برای تیمی که برای دفاع از عنوان قهرمانی علاوه بر بی نقص بودن به لغزش حریف هم نیاز دارد و باید از نظر روحی و روانی در بالاترین سطح خود باشد.

آخرین پیروزی سرخ‌ها به هفته بیست و دوم مقابل نفت مسجد سلیمان برمی‌گردد و پس از آن سرخ‌ها دو تساوی کلافه کننده مقابل استقلال و هوادار داشتند و با سنگین‌ترین شکست سال‌های اخیر خود در آزادی از جام حذفی کنار رفتند.

تاریک‌ترین نکته بازی پرسپولیس با نیروی زمینی این است که سرخ‌ها به گل خوردن عادت کرده‌اند و انگار باز کردن دروازه پرسپولیس به امری عادی تبدیل شده است. هفده گل‌خورده در لیگ، سه گل خورده در جام حذفی و یک گل خورده در سوپرجام عملکرد سرخ‌ها در بازی‌های رسمی بوده است و همچنین در سه بازی دوستانه مقابل تیم ملی امید، نفت مسجد سلیمان و نیروی زمینی هفت گل خورده‌اند که آماری قابل تامل و عجیب برای تیمی است که در همین سال‌های پیش تیم‌ها برای زدن شوت در چارچوب به آن به مشکل می‌خوردند.

البته بازهم لازم به ذکر است نمی‌توان از روی این نتایج پیش‌بینی خاصی از بازی‌های باقی‌مانده داشت، اما عیان است که پرسپولیس نیاز به تمرکز و انسجام دفاعی بیشتری دارد و کلید موفقیت این تیم در ثبت کلین‌شیت خلاصه می‌شود؛ اتفاقی که باید از بازی‌های دوستانه تمرین شود.

*حسین بزرگی

منبع: ورزش سه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون