کد خبر: ۴۱۱۱۴
۱۴:۲۳ -۲۸ فروردين ۱۴۰۱
بر اساس نظرسنجی کیتکو، علیرغم کاهش ۲۰ دلاری قیمت اونس طلا قبل از پایان هفته، همچنان روند حرکتی طلا در هفته آتی صعودی ارزیابی می‌شود.

آینده قیمت طلا

نشان تجارت - در هفته معاملاتی پیشین، طلا توانست از سطح مقاومت کلیدی ۱۹۷۵ دلار در هر اونس عبور کند و معاملات آتی طلای ژوئن در بالاترین سطح به ۱۹۸۵ دلار در روز چهارشنبه رسید. با وجود اینکه قیمت ها در روز پنجشنبه کاهش یافت، معاملات آتی طلا هفته را با ۱.۲ درصد افزایش به پایان رساند.

اکثر۱۳ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی کیتکو اوضاع خوبی را برای طلا در هفته آتی پیش‌بینی می‌کنند. ۴۶ درصد روند طلا را صعودی ارزیابی کردند. ۳۱ درصد این روند را نزولی دانسته و ۲۳ درصد نوسانات اندکی را برای طلا در هفته آتی پیش‌بینی کرده‌اند.

وضعیت طلا در بخش پیش‌بینی خرده‌فروشی‌ها بهتر نیز بود. نظرسنجی کیتکو نشان داد که از ۱۲۵۴ سرمایه گذار خرد شرکت کننده در این نظرخواهی، ۷۲ درصد انتظار قیمت های بالاتر، ۱۶ درصد کاهش قیمت دارند. ۱۲ درصد هم نوسانات اندکی را برای این بازار متصور هستند. این بالاترین مشارکت خرده فروشی از ۱۹ نوامبر۲۰۲۱ بود.

بسیاری از تحلیلگران به پیشروی فنی طلا پس از عبور از سطح ۱۹۸۰ دلار در هر اونس اشاره کردند و اظهار داشتند که این نشانه تمایل شدید بازیگران بازار به این فلز است. این مساله می‌تواند همچنان موتور محرکه قیمت ها باشد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار SIA Wealth Management در این باره تاکید کرد: «من نوسانات طلا در هفته آتی را اندکی می‌بینم. هرچند از نظر فنی روند صعودی است، اما با تعطیلات زیاد در چند روز آینده، معاملات ممکن است به طور کلی آرام باشد و ممکن است قیمت نزدیک به ۲۰۰۰ دلار توقف کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون