کد خبر: ۴۰۷۸۶
۲۲:۱۷ -۱۴ فروردين ۱۴۰۱
نماینده زنجان گفت: دولتمردان و کارشناسان‌شان اتفاق‌نظر دارند که معدن یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی کشور است. چه بسا بعد از نفت، معدن بهترین و درآمدزاترین پتانسیل برای ایران باشد.

ظرفیت معادن در ایران

نشان تجارتمهدی باقری، نماینده زنجان در مجلس یازدهم گفت: یک کشور از جمله ایران برای اینکه بتواند به خوبی اداره شود، می‌باید تصمیم‌گیران در ابتدای راه، هم نگاه واقع‌بینانه‌ای به موضوعات داشته باشند و هم، با خردجمعی و کارِ کارشناسی، آینده بهتر را رقم بزنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: برای موفقیت در حوزه معدن، دولت باید به مجلس لایحه ارائه دهد تا ما هم با بررسی و تصویب و سپس اجرای قانون، شاهد پیشرفت در این عرصه باشیم. یعنی به اعتقاد من، عمده کار، متوجه دولت است و باید از آن‌ها خواست که شرایط را به نفع کشور تغییر دهند.

وی تصریح کرد: دولتمردان و کارشناسان‌شان اتفاق‌نظر دارند که معدن یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی کشور است. چه بسا بعد از نفت، معدن بهترین و درآمدزاترین پتانسیل برای ایران باشد. با توجه به این موضوع، دولت و در راس آن، وزارت صمت، باید دغدغه روزانه نسبت به چنین ظرفیتی داشته باشند. احیای معادن، استخراج اصولی و فرآوری حداکثری، تنها در گرو حضور مدیران کاربلد، دغدغه‌مند و برنامه‌ریزی‌های اصولی در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است.

باقری با اشاره به ظرفیت بالای معدنی در استان زنجان یادآور شد: زنجان یکی از استان‌های پرظرفیت معدنی است که اگر مدیران برای این ثروت برنامه هدفمند ارائه دهند، روزهای خوبی به لحاظ اقتصادی برای استان زنجان و حتی کشور می‌توان متصور شد. خداوند یک ثروت ارزشمند مثل معدن را به ما داده است و حال باید عرضه داشتیم و از آن به نفع رفاه مردم کشورمان سود ببریم. برخی شاید تصور کنند، کار عمده در خصوص پیشرفت حوزه معدن به قوه مقننه برمی‌گردد، ولی این‌طور نیست، زیرا در همین مجلس، قوانین زیادی تصویب شده که توسط دولت‌ها به مرحله انجام نرسیده است.

نماینده مردم زنجان در پاسخ به اینکه وزارت صمت برنامه خاصی برای موفقیت در حوزه معدن دارد یا نه؟ گفت: آقای فاطمی‌امین، وزیر صمت در روزهایی که به دنبال گرفتن رای اعتماد از مجلس بود به کمیسیون‌ها آمد و برنامه‌هایش را ارائه داد. در برنامه سی‌وشش‌گانه ایشان، حوزه معدن هم ویژه دیده شده بود و به ما قول تحول در این بخش را دادند. من به برنامه ایشان خوشبینم، ولی نیاز به زمان دارند تا بتوانند خود را اثبات کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در زیرساخت‌های معدنی، مشکل داریم و به روز کردن کشور در این بخش، کار شش ماه و یک سال نیست. ما اگر می‌خواهیم در اقتصاد حرف برای گفتن داشته باشیم، باید از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم و بخش‌هایی مثل معدن را ویژه‌تر ببینیم. برای ایجاد زیرساخت‌های معدنی باید سریع‌تر و جدی‌تر کار را دنبال کرد، زیرا اقتصاد و معیشت مردم به همین تحولات گره خورده است.

منبع: کانی مگ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون