کد خبر: ۴۰۱۶۹
۰۸:۵۱ -۲۰ اسفند ۱۴۰۰
زهره الهیان در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
نماینده تهران گفت: در موضوع شیوع ویروس کرونا، مسئله‌ای که مغفول واقع شده و بار‌ها پیگیری کرده‌ایم، استفاده از ظرفیت داخل است. بعضی از دارو‌های تولید داخل که مجوز سازمان غذا و دارو را گرفته و تاثیرگذاریشان هم اثبات شده است، کمتر حمایت می‌شوند.

زهره الهیان

نشان تجارت - محمد آیتی: چند هفته‌ای است که پیک ششم کرونا با وجود واکسیناسیون عمومی، کشور را فرا گرفته است.

آمار بیش از شش هزار مبتلا به کرونا و فوتی‌هایی که اکنون تعداد آن از ۱۷۰ نفر هم فراتر رفته، همه را نسبت به آینده و حتی موج‌های بعدی نگران کرده است.

پرسش اصلی این است که سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفت که پس از پنج تجربه تلخ، دوباره به این نقطه رسیدیم؟

زهره الهیان، نماینده تهران در مجلس یازدهم در این باره به نشان تجارت گفت: وضعیت فعلی در پیک حاضر را باید اپیدمیولوژیست‌ها تحلیل کنند که آیا سهل‌انگاری در مدیریت اتفاق افتاده که به این مرحله رسیدیم یا نه؟ در خصوص آن اندازه‌ای که مربوط به دولت و دستگاه‌های اجرایی هست باید بگویم اقدامات خوبی در دولت آقای رئیسی صورت گرفت؛ مثل واکسیناسیون همگانی که حال جزو چند کشور برتر جهان هستیم.

وی افزود: از آنجایی که آمار مبتلایان و فوتی‌ها کاهش پیدا کرد، رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی از مردم ساده گرفته شد و در این موضوع، سهل‌انگاری و ساده‌انگاری شد. البته که قوانین هم، خیلی جدی گرفته نشد و تا حدی، اجرای کار به درستی نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در موضوع شیوع ویروس کرونا، مسئله‌ای که مغفول واقع شده و بار‌ها پیگیری کرده‌ایم، استفاده از ظرفیت داخل است. بعضی از دارو‌های تولید داخل که مجوز سازمان غذا و دارو را گرفته و تاثیرگذاریشان هم اثبات شده است، کمتر حمایت می‌شوند. از این‌رو، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید کمک کنند تا روی این دارو‌ها با ابعاد وسیع و گسترده، کارآزمایی‌های بالینی صورت بگیرد تا این دارو‌ها جزو پروتکل ملی شوند.

نماینده تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌ها از تولید دارو‌های داخلی در مقابله با کرونا صورت بگیرد، این دارو‌ها با تجویز ساده و قیمت پایین مورد استفاده عموم مردم واقع می‌شود. ما کمتر به این حوزه توجه کردیم و بیشتر به دنبال دارو‌های خارجی گران‌قیمت و کم‌تاثیر بوده‌ایم و یا به دنبال واکسن‌های وارداتی رفتیم که الان عوارض‌شان مشخص شده است. این اهمال طی این یکی، دو سال صورت گرفته و دولت آقای رئیسی باید نسبت به تولد داخل، هم و غم بیشتری داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون