کد خبر: ۳۸۲۷۹
۱۴:۵۵ -۲۶ دی ۱۴۰۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
حسن لطفی، نماینده رزن در مجلس یازدهم گفت: جامعه وقتی حالش خوب است که امورات کشور براساس عدالت و مبتنی بر قانون پیش برود. زمانی که تبعیض و اختلاف طبقاتی در کشور موج می‌زند و تورم در بالاترین سطح خود هست، چطور می‌توان جامعه‌ای باانگیزه و شاد داشت؟

مردم ایران

نشان تجارت - محمد آیتی: چندی پیش، استادیار گروه آموزشی تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی و مولف کتاب جشن‌های ایران باستان گفت: وضعیت نابسامان روانی و غمگینی مردم به وضوح در رفتار عادی آن‌ها در کوچه و خیابان و در وقایع عادی زندگی مشهود است.

دکتر حسین محمدی اظهار کرد: براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده بود، ایران از بین ۱۱۵ کشوری که فاکتور‌های شادی در آن‌ها بررسی شده بود در رتبه ۱۰۵ قرار داشت. حال حدود هفت سال از این تحقیق می‌گذرد و بدون‌شک با توجه به افزایش فشار‌های اقتصادی و روانی در سال‌های اخیر، ایران به جایگاه آخر این جدول نزدیک شده است و حالا ما جزو غمگین‌ترین و افسرده‌ترین مردمان جهان هستیم. آستانه تحمل مردم در سال‌های اخیر به شدت پایین آمده و با کوچک‌ترین تحریکی نسبت به هم پرخاش می‌کنند و صبر خود را از دست داده‌اند.

در همین خصوص، حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نشان تجارت گفت: انسان دو بُعد دارد: ۱- مادی ۲- معنوی. از این‌رو، زمانی می‌توانیم امیدوار باشیم که مردمی شاد، شاداب و پرانرژی داریم که بین این دو بُعد توازن و همخوانی برقرار باشد.

وی افزود: مردم کار می‌کنند و زحمت می‌کشند تا به رفاه نسبی برسند. زمانی که این تلاش‌ها همراه با خروجی لازم نمی‌شود با مردمی افسرده، غمگین و گاهاً پرخاش‌گر روبرو می‌شویم. پس این وظیفه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان دولتی است که شرایط کشور را به سمتی سوق دهند که مردم پس از فعالیت‌های مثبت به آرامش نسبی برسند.

نماینده رزن تصریح کرد: متاسفانه ما نتوانستیم کشور را طوری اداره کنیم که مردمی بانشاط داشته باشیم. جامعه وقتی حالش خوب است که امورات کشور براساس عدالت و مبتنی بر قانون پیش برود. زمانی که تبعیض و اختلاف طبقاتی در کشور موج می‌زند و تورم در بالاترین سطح خود هست، چطور می‌توان جامعه‌ای باانگیزه و شاد داشت؟

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: حتی اگر مشکلات اقتصادی در کشور زیاد باشد، اما مردم احساس نابرابری و تبعیض نداشته باشند، شرایط به مراتب بهتر از وضع کنونی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
0
مردم را بیشتر از این بی اعتماد نکنید !
نبض بازار
گوناگون