کد خبر: ۳۷۷۶۴
۲۰:۲۴ -۱۱ دی ۱۴۰۰
جین ایوانز، نوازنده بازنشسته، زمانی که تلاش کرد برای درمان نوعی سرطان نادر، پول نقد خود را در بازار رمزارز سرمایه گذاری کند، ۲۰۰۰ پوند از دست داد.

هشدار به خریداران رمزارز

نشان تجارت - این زن ۷۱ ساله که در شمال ولز زندگی می کند، حقوق بازنشستگی ندارد و با درآمد کم یک شغل آزاد و تنها مقدار کمی پس انداز داشته است. او توانست از دوستان و خانواده پول قرض کند، زیرا درمان تخصصی مورد نیازش هزینه بر بوده است.

او امیدوار بود که با سرمایه گذاری در بیت کوین بتواند مقداری پول برای بازپرداخت به خانواده خود به دست آورد اما همه چیز به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفت. جین گفت:" طبق پیش بینی ها بیت کوین قرار بود در طول یک سال از ۳۰ هزار دلار به حدود ۳۰۰ هزار دلار برسد."

ایده من این بود که اگر من فقط ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ پوند در بیت کوین سرمایه گذاری کنم میتوانم سود کلانی به جیب بزنم؛ فکر می‌کردم اگر بگذارم بیت کوین بالا و پایین برود، در یک سال آینده ممکن است ۱۰ هزار پوند ارزش داشته باشد و با آن می‌توانم پول را بیرون بیاورم و بدهی خود را به همه پس بدهم.

جین بنابر آنچه که فکر می کرد یک پلتفرم تجاری قانونی به نام Trader Pros را پیدا کرد؛ این شرکت به او گفت که یک کیف پول رمزنگاری را در یک صرافی ارز دیجیتال راه‌اندازی کند و او را در این فرآیند راهنمایی کرد.

در ابتدا ۲۵۰ پوند در حساب Traders Pros او ظاهر شد و به او گفته شد که ۱۰۰ پوند سود کرده است؛ او حتی روند نقل و انتقالات را با مقدار کمی پول آزمایش کرد و بنابراین احساس کرد که شرکت قانونی است.

سپس با مدیر حسابش تماس تلفنی گرفت و خواستار کسب اطلاعات بیشتر در مورد دارایی، حقوق بازنشستگی و پول شوهرش شد و مدیر حساب از او می خواست که پول بیشتری واریز کند.

او در این خصوص می گوید:" در نتیجه تماس تلفنی ما ۱۷۵۰ پوند بعدی را واریز کردیم. مدیر حساب ما نمودارهایی از افزایش بی‌سابقه بیت‌کوین در ماه‌های گذشته را به ما نشان داد و پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید."

طولی نگذشت که وی متوجه شد در یک کلاهبرداری درگیر شده است و وقتی متوجه شد که شرکت با استفاده از یک استراتژی خطرناک و پرخطر به نام معاملات اهرمی یا حاشیه ای، پول او را معامله می کند، سعی کرد پول خود را برداشت کند.

او توضیح داد: "۲۰۰۰ پوندی که ما سرمایه گذاری کرده بودیم در چند هفته اول سود بسیار خوبی داشت اما پس از آن به سرعت شروع به کاهش کرد."

وی در ادامه افزود:" ما به خواندن مقالات در مورد عدم اطمینان در مورد کریپتو ادامه دادیم اما دچار سردرگمی شدیم."

این شرکت از او خواست مدارک شناسایی بفرستد چراکه باید بررسی های لازم را بگذراند، حتی اگر او قبلاً این اطلاعات را هنگام ثبت نام ارائه داده بود.

پلتفرم چینی امنیت سرمایه‌گذاران رمزارز را به خطر انداخت

به نظر می رسد این شرکت یک پلت فرم غیرقانونی مستقر در چین است؛ این شرکت غیرمجاز سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را هدف قرار می دهد.

اما برای جین دیگر خیلی دیر شده بود؛ او افزود:" بعد از یک ماه درگیری در ناامیدی ایمیلی فرستادم که "ما پول زیادی نداریم، ما افراد ثروتمندی نیستیم و نمی توانیم با ۲۰۰ پوند خداحافظی کنیم، اگر هنوز ایمان در دل شما زنده است آن را برگردانید زیرا برای درمان سرطان به آن نیاز داریم."

وی افزود که در جواب ایمیلی به آنها ارسال نشده است.

جین می گوید مدیر حساب اکنون او را در واتس اپ مسدود کرده است.

در پرونده مشابهی پول شخصی در Traders Pros به ۵۰,۰۰۰ یورو رسیده است و او می تواند با واریز ۲۰,۰۰۰ پوند نزد آنها برای "تأیید حساب بانکی خود" آن را پس بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون