کد خبر: ۳۷۷۵۸
۱۸:۲۴ -۱۱ دی ۱۴۰۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
جبار کوچکی نژاد گفت: دولت باید تمام هم و غم خود را روی این موضوع بگذارد تا قیمت دلار افزایشی نشود، چون موضوع جدی است و مردم بسیار گله‌مند هستند.

جبار کوچکی نژاد

نشان تجارت - محمد آیتی: اوضاع اقتصاد و به تبع آن بازار ارز، اصلاً خوب نیست. چند هفته‌ای است که قیمت دلار در کانال ۳۰ هزار تومان قرار گرفته و در بهترین حالت، شاید برای یکی، دو روز نرخ دلار به ۲۹۹۰۰ تومان برسد.

برخی، به روی کار آمدن دولت سیزدهم و سر و سامان پیدا کردن اقتصاد دل بسته بودند، اما شرایط کنونی حکایت از این دارد که فعلاً خبری از بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم نیست و باید دید تا شب عید که کمتر از سه ماه به آن مانده، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

در همین خصوص، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به نشان تجارت گفت: با توجه به کسری بودجه که در تورم کشور بسیار اثرگذار است، احتمال بالا رفتن قیمت ارز تا شب عید وجود دارد که البته دولت با مراقبت می‌تواند از بروز این اتفاق نامبارک جلوگیری کند.

وی افزود: دولت باید تمام هم و غم خود را روی این موضوع بگذارد تا قیمت دلار افزایشی نشود، چون موضوع جدی است و مردم بسیار گله‌مند هستند.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: ما یک افزایش قیمت در بازار داریم که قابل کنترل است و دولت باید روی آن نظارت بیشتری داشته باشد و موضوع دیگر، تورم است که دست یک یا دو نفر نیست و مجموعه اقتصادی دولت باید آن را مدیریت کنند.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: یکی از عوامل تورم، کسری بودجه است. وقتی بودجه طوری بسته می‌شود که در ادامه راه با کسری مواجه می‌شویم، سریع اثرات منفی خود را در بازار می‌گذارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بالا رفتن قیمت ارز تا عید یک گمانه‌زنی است و اگر دولت دقت نکند باز هم افزایش نرخ ارز را خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون