کد خبر: ۳۷۲۰۶
۱۴:۰۰ -۲۶ آذر ۱۴۰۰
محققان مشاهده کردند که فشار خون در طول پاندمی کووید ۱۹ در مقایسه با سال‌های گذشته و بدون پاندمی، افزایش یافته است.

فشارخون

نشان تجارت - در یک مطالعه جدید، محققان خواستند ببینند آیا ارتباطی بین تغییرات در رفتار در طول پاندمی و تأثیرات بر فشار خون افراد وجود دارد یا خیر.

نتایج نشان داد که اثرات بهداشتی این بیماری همه‌گیر نه تنها شامل بیماری کووید ۱۹، بلکه سایر مسائل غیرمستقیم سلامتی نیز می‌شود.

با این حال، پاندمی کووید ۱۹ به طور قابل توجهی رفتار و دسترسی مردم به مراقبت‌های پزشکی منظم را مختل کرده است.

برای بررسی سطح فشار خون در طول پاندمی نسبت به سال‌های گذشته، گروهی از دانشمندان داده‌های یک برنامه سلامت کارکنان در ایالات متحده را در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ که متشکل از ۴۶۴،۵۸۵ شرکت کننده بود مطالعه کردند.

دانشمندان میزان فشار خون را قبل از پاندمی در سال ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و تا مارس ۲۰۲۰، زمانی که اکثر ایالت‌های آمریکا دستور ماندن در خانه را صادر کردند، مقایسه کردند. آن‌ها سپس این سطوح را با میزان ثبت شده از آوریل تا دسامبر ۲۰۲۰ در طول پاندمی مقایسه کردند.

محققان دریافتند که قبل از پاندمی، هیچ تغییر قابل توجهی در فشار خون بین سال‌ها وجود نداشت.

با این حال، هر ماه در طول پاندمی، فشار خون به طور متوسط ۱.۱ تا ۲.۵ میلی متر جیوه (mmHg) برای فشار خون سیستولیک و ۰.۱۴ تا ۰.۵۳ میلی متر جیوه برای فشار خون دیاستولیک افزایش یافته است.

زنان به طور متوسط افزایش بیشتری برای فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشتند. شرکت‌کنندگان مسن‌تر افزایش فشار خون سیستولیک بیشتری داشتند، در حالی که شرکت‌کنندگان جوان‌تر افزایش فشار خون دیاستولیک بیشتری داشتند.

دکتر «لوک لافین»، سرپرست تیم تحقیق از کلینیک کلیولند در اوهایو، گفت: «بی‌احتیاطی در رژیم غذایی، ورزش نکردن، چاقی مرکزی، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و عدم مصرف دارو‌های تجویز شده فشار خون همگی می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند.»

وی در ادامه افزود: «ما همچنین می‌دانیم که بیماران برای ملاقات با پزشک خود، به خصوص در اوایل پاندمی، تردید داشتند، و این مسئله ممکن است در افزایش فشار خون نقش داشته باشد.»

اگر فردی مبتلا به فشار خون بالا باشد، در معرض خطر بیشتر سکته مغزی یا بیماری قلبی قرار دارد. فشار خون بالا همچنین می‌تواند به کبد، چشم و مغز فرد آسیب برساند.

یک فرد می‌تواند با پیروی از یک رژیم غذایی کم نمک و سرشار از میوه و سبزیجات، ورزش منظم، اجتناب از سیگار کشیدن و عدم مصرف الکل به حفظ سطح فشار خون سالم کمک کند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون