کد خبر: ۳۶۳۲۱
۱۱:۲۶ -۰۱ آذر ۱۴۰۰
سرپرست فروش یکی از شرکت‌های تولید برد لوازم خانگی با انتقاد از حجم انبوه قاچاق برد‌های الکترونیکی، نسبت به واردات آسان و فراوان قطعه‌های چینی مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی انتقاد کرد.

لوازم خانگی

نشان تجارت - میلاد مهدوی در پاسخ مبنی بر اینکه آیا برد ایرانی قابلیت رقابت با برد خارجی را ندارد، گفت: برد‌ها و به طور کلی قطعات لوازم خانگی ایرانی قابلیت رقابت با قطعات ساخت ایتالیا و چین را دارد.

سرپرست فروش شرکت پالار با بیان اینکه برد‌های تولید ایران از لحاظ کیفیت جلوتر از برد‌های چینی هستند، گفت: این در حالی است که ما به عنوان تولیدکننده برد در ایران می‌خواهیم با کیفیت برد‌های خارجی درجه یک مثل ایتالیا، ولی با قیمت چین محصولات خود را عرضه کنیم.

مهدوی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکلی که برای تولیدکنندگان برد وجود دارد مشکل فروش است، گفت: واردات برد بسیار راحت است و از چین و ترکیه به راحتی وارد می‌کنند و این مساله، تولید داخل برد را به دردسر می‌اندازد یعنی اگر حمایت از تولید داخل برای برد اتفاق بیفتد و برای واردات برد قوانین سفت و سختی اتخاذ شود که نتوانند به راحتی وارد کنند و حمایت از ما شکل بگیرد صنعت قطعه سازی لوازم خانگی رشد خواهد کرد.

وی گفت: کیفیت برد‌های ایرانی در حال حاضر درجه یک است، ولی به دلیل فراوانی واردات مجبوریم قیمت تولید خود را به قیمت برد‌های چینی نزدیک کنیم.

سرپرست شرکت تولیدکننده برد‌های الکترونیکی با بیان اینکه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید برد با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: سهم برد‌های داخلی در تولید لوازم خانگی زیاد نیست و این سهم می‌تواند بسیار بیشتر از میزان کنونی باشد، ولی اگر حمایت سازمان‌ها و دولت و انجمن شامل حال تولیدکنندگان شود، این سهم افزایش می‌یابد.

مهدوی گفت: برد محصول حساسی است و ازآنجا که اطمینان به تولید داخل سخت است بسیاری از شرکت‌ها برد‌های لوازم خانگی را وارد می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون