کد خبر: ۳۶۲۹۵
۱۴:۱۹ -۳۰ آبان ۱۴۰۰
مدیرعامل موسسه هستی‌بانان ایرانیان در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
بنفشه شجاع گفت: با موج تورمی که در این سال‌ها در کشور راه افتاده، قیمت اسکلت مرغ و ضایعات گوشت و مرغ هم افزایش داشته و فعالان حقوق حیوانات در نبود حمایت‌های دولتی دیگر به مانند سابق نمی‌توانند غذارسانی را انجام دهند و به نوعی توزیع به موقع غذا به حیوانات به کاری نشدنی تبدیل شده است.

غذارسانی به حیوانات

نشان تجارت - محمد آیتی: یکی از دغدغه‌های همیشگی حامی حیوانات، غذارسانی به موقع به حیوانات و مخصوصاً سگ و گربه‌هایی است که در سطح و اطراف شهر زندگی می‌کنند.

اما این رویکرد باعث شده برخی حامیان محیط زیست به این افراد انتقاد کنند، چون معتقدند وجود این حیوانات می‌تواند برای زیست عموم مضر باشد.

در همین رابطه، بنفشه شجاع مدیرعامل موسسه هستی‌بانان ایرانیان به نشان تجارت گفت: من با نظر برخی فعالان محیط زیست که غذارسانی به گربه و مخصوصاً سگ‌ها را اشتباه می‌دانند، مخالفم. نگاهی به مدیریت برخی کشور‌ها نشان می‌دهد آن‌ها از الگوی خاصی پیروی می‌کنند. مثلاً در ترکیه، گرجستان و ارمنستان دولت عقیم‌سازی حیوانات شهری را به عهده گرفته است و از افرادی که در این حوزه فعال هستند و می‌توانند در بحث غذارسانی و درمان حیوانات کمک کنند، حمایت مالی لازم را دارند.


بیشتر بخوانید: نبود قانون، حمایت و نگهداری از حیوانات را سخت کرده است


وی افزود: در ایران شرایط کمی سخت است، زیرا با موج تورمی که در این سال‌ها در کشور راه افتاده، قیمت اسکلت مرغ و ضایعات گوشت و مرغ هم افزایش داشته و فعالان این بخش در نبود حمایت‌های دولتی دیگر به مانند سابق نمی‌توانند غذارسانی را انجام دهند و به نوعی توزیع به موقع غذا به حیوانات به کاری نشدنی تبدیل شده است.

شجاع تصریح کرد: از طرفی، اگر سگ‌ها عقیم نشوند و غذارسانی صورت بگیرد با چالش ازدیاد جمعیت آن‌ها روبرو می‌شویم که این اتفاق برای خود آن گونه‌های حیوانی هم خطرناک است، چون با رقابت شکل گرفته بین آن‌ها گرسنگی و بیماری‌هایشان هم افزایش پیدا می‌کند.

این فعال حقوق حیوانات با اشاره به اینکه وجود سگ‌های ترسو و معدود در سطح شهر ضرر آنچنانی ندارد، یادآور شد: اکنون، حیوان آزاری، شکار، شکارفروشی و تصادفات ضررش خیلی بیشتر از این است که بخواهیم زیستگاه این حیوانات را خراب کنیم. البته در رابطه با سگ گله، ماجرا فرق می‌کند، زیرا آن‌ها برای مبارزه، جنگ و حفاظت از خطرات احتمالی آموزش دیدند و نباید رها شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمترین درخواست ما از دولت و شبکه دامپزشکی کشور این است که لااقل مکاتبه‌ای با رستوران‌ها و کشتارگاه‌ها داشته باشند تا ما فعالان حقوق حیوانات بتوانیم ضایعات غذایی را از آن‌ها تحویل و بین حیوانات توزیع کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
2
0
الهی حیوونای زبون بسته ام مثل ما توی ایران خراب شده گیر کردن
نبض بازار
گوناگون