کد خبر: ۳۶۱۸۵
۱۰:۵۰ -۲۷ آبان ۱۴۰۰
وقتی صحبت از خانه‌های لاکچری و برج‌های سر به فلک کشیده می‌شود، اولین جایی که در ذهنمان نقش می‌بندد منطقه ۱ تهران است. منطقه ۱ در رتبه اول گران‌ترین مناطق برای خرید خانه و رهن خانه در تهران قرار می‌گیرد.

گران ترین مناطق تهران برای خرید یا اجاره خانه

نشان تجارت - از ما بهترون کجا زندگی می‌کنند؟ یا به عبارتی دیگر گران‌ترین مناطق تهران کجاست؟ همان مناطقی که خیلی از ما شاید حتی توان خرید ۵ مترش را هم نداشته باشیم! بله، در تهران هم مثل بسیاری دیگر از شهرهای دنیا اختلاف طبقاتی بیداد می‌کند؛ اختلافی که یکی کرایه خانه‌اش را هم به زور می‌دهد، یکی تمام پس‌اندازش را وسط می‌گذارد تا سرپناهی در حاشیه شهر بخرد و بالاخره خانه‌دار شود و دیگری در خانه‌اش که واحدی در یکی از برج‌های فرشته است نشسته و اصلا دغدغه‌ای بابت قیمت آپارتمان در تهران ندارد! سرتان را درد نیاوریم که این حرف‌ها تکراری است. در این مطلب می‌خواهیم گران‌ترین مناطق تهران را معرفی کنیم. یادتان باشد چه به دنبال خرید خانه ارزان باشید چه قصد خرید خانه‌ای ویلایی در الهیه را داشته باشید، در هر دو حالت سایت املاک زومیلا بهترین همراه شما برای خرید خانه خواهد بود.

زندگی لاکچری در منطقه ۱ تهران

وقتی صحبت از خانه‌های لاکچری و برج‌های سر به فلک کشیده می‌شود، اولین جایی که در ذهنمان نقش می‌بندد منطقه ۱ تهران است. منطقه ۱ در رتبه اول گران‌ترین مناطق برای خرید خانه و رهن خانه در تهران قرار می‌گیرد. وقتی می‌گوییم گران منظورمان خانه‌ی متری ۹۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون و حتی بیش‌تر در محله‌هایی مثل تجریش و زعفرانیه است. از زمان‌های قدیم باغ و آبادی و خانه‌های بزرگ ویلایی در منطقه یک وجود داشته؛ امروزه هم زیباترین و لوکس‌ترین ساختمان‌ها با معماری چشم‌نواز در محله‌های این منطقه ساخته می‌شوند.

منطقه ۱ کجاست؟

منطقه یک تهران شمالی‌ترین نقطه شهر تهران محسوب می‌شود. منطقه ۱ از شمال به رشته کوه‌های البرز، از شرق به لواسانات، از غرب به رودخانه درکه و از جنوب به بزرگراه چمران و صدر منتهی می‌شود.

محله های منطقه ۱

محبوب‌ترین محله‌هایی که در این منطقه قرار دارند عبارت‌اند از: تجریش، ولنجک، قیطریه، الهیه، فرمانیه، نیاوران، زعفرانیه، محمودیه و... گران‌ترین خانه های تهران را در این محله‌ها می‌توانید پیدا کنید.

چرا منطقه ۱ جزو گران‌ترین مناطق تهران است؟

در این قسمت به بررسی این می‌پردازیم که منطقه یک چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد که قیمت خانه در آن سر به فلک می‌کشد!

  • آب‌وهوای بسیار مطلوب و عالی
  • ساخت برج‌های مرتفع با به‌کارگیری تکنولوژی روز
  • بالا بودن سطح فرهنگ اهالی منطقه
  • برخورداری از حداکثر امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی
  • وجود مراکز خرید و پاساژهای لوکس: مرکز خرید تندیس، ارگ، مدرن الهیه، پاساژ قائم، پالادیوم، گالریا و...
  • جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی مهم منطقه ۱: کاخ سعدآباد، بازار تجریش، کاخ نیاوران، فرهنگسرای نیاوران، باغ فردوس، کوه‌های دربند و درکه و...

اگر قصد خرید خانه در منطقه ۱ تهران را دارید می‌توانید به سایت زومیلا که بهترین سایت خرید و فروش خانه است مراجعه کنید.

گران ترین مناطق تهران برای خرید یا اجاره خانه

منطقه ۲ تهران منطقه گران و پرمعامله پایتخت

منطقه ۲ علاوه بر این که یکی از گران‌ترین مناطق تهران است؛ به خاطر برخورداری از امکانات رفاهی مطلوب جزو پرمعامله‌ترین مناطق هم محسوب می‌شود. خانه‌هایی که قیمت‌شان فضایی است در محله‌های لوکسی مثل سعادت آباد و شهرک غرب یافت می‌شود؛ اما تعدادی دیگر از محله های منطقه ۲ مثل طرشت و ستارخان قیمت مناسب‌تری دارند.

منطقه ۲ کجاست؟

منطقه ۲ شهرداری تهران در شمال‌شرقی میدان آزادی، از غرب تا شمال غرب تهران ادامه می‌یابد. منطقه ۲ از جنوب به خیابان آزادی، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی و محمدعلی جناح محدود می‌شود.

محله های منطقه ۲ تهران

منطقه دو که جزو گران‌ترین مناطق تهران است ۱۴ محله دارد که می‌توان از سعادت‌آباد، شهرک غرب، صادقیه، ستارخان، طرشت، تهران ویلا، گیشا، مرزداران و پونک به عنوان مهم‌ترین محله های منطقه ۲ نام برد.

منطقه ۲ چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین دلایلی که باعث شده‌اند تا منطقه ۲ به منطقه‌ای گران‌قیمت و همچنین پرطرفدار تبدیل شود عبارت‌اند از:

  • نزدیکی به بزرگراه‌های اصلی و دسترسی آسان به نقاط مختلف تهران
  • منطقه ۲ یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق تهران
  • بافت شهری مناسب
  • بالا بودن سطح سواد و فرهنگ ساکنین منطقه
  • وجود پارک‌های مهمی مثل بوستان نهج‌البلاغه، پارک پرواز، بوستان گفتگو و...
  • مراکز خرید متعدد مانند میلاد نور، مرکز خرید اپال، پاساژ مهستان، گلدیس، مجتمع تجاری تفریحی رویال و...
  • وجود مراکز درمانی و بیمارستان‌های مهم در منطقه ۲ مثل بیمارستان میلاد و آتیه

بهترین فایل‌های مسکونی منطقه ۲ تهران را می‌توانید در سایت زومیلا که بزرگترین سایت املاک کشور است مشاهده کنید.

گران ترین مناطق تهران برای خرید یا اجاره خانه

منطقه ۳ یکی از گران‌ترین مناطق تهران

قیمت خانه در محله‌های مختلف منطقه ۳ در آبان ۱۴۰۰ حدودا متری ۴۵ میلیون تا ۹۵ میلیون است و بر همین اساس منطقه ۳ منطقه‌ای گران‌قیمت محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل فضای سبز گسترده آب‌وهوای خوبی دارد و امکانات رفاهی و خدمات شهری مطلوبی را در اختیار ساکنین قرار می‌دهد. برای رهن خانه در تهران و خرید خانه در منطقه ۳ زومیلا بهترین همراه شماست.

منطقه ۳ کجاست؟

منطقه ۳ در شمال‌شرقی تهران واقع شده است. این منطقه از شمال به بزرگراه‌های مدرس و صدر، از جنوب به بزرگراه رسالت و اتوبان همت، از شرق به خیابان پاسداران و قسمتی از شریعتی و از غرب به بزرگراه چمران منتهی می‌شود. در ضمن منطقه ۳ با مساحت حدودا ۳۲ کیلومترمربع، یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری تهران است.

منطقه ۳ تهران شامل چه محله هایی است ؟

منطقه سه تهران ۱۲ محله دارد که عبارت‌اند از: آرارات، احتشامیه، امانیه، اختیاریه، حسن آباد و زرگنده، داوودیه، دروس، قلهک، کاووسیه، قبا، سیدخندان و ونک. آن‌چه که بر اهمیت این منطقه می‌افزاید وجود خیابان‌هایی مانند ولیعصر و میرداماد است.

ویژگی‌ها و امکانات منطقه ۳

اگر می‌خواهید در یکی از محله های منطقه ۳ خانه بخرید یا قصد رهن خانه در تهران در منطقه ۳ را دارید، لازم است تا با امکانات و ویژگی‌های مهم آن آشنا شوید.

  • برخورداری از آب‌وهوای مطلوب
  • دسترسی آسان و سریع به سایر مناطق تهران
  • دارای کوچه‌ها و خیابان‌های عریض
  • برخورداری از خدمات و امکانات شهری بسیار مناسب (بهترین مراکز درمانی، مراکز آموزشی خوب و...)
  • وجود بوستان‌های زیاد مانند پارک ملت، بوستان آب و آتش و طالقانی (یکی از سرسبزترین مناطق تهران)
  • وجود مراکز فرهنگی مهم مثل فرهنگسرای ارسباران و مجموعه سینمایی پردیس ملت
  • قرارگیری مجموعه ورزشی انقلاب (یکی از بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی‌های تهران) در منطقه ۳
  • وجود مراکز خرید متعدد مثل پاساژ صفویه، مرکز تجاری آفتاب و مجتمع تجاری رز میرداماد

آرامش و اصالت محله های منطقه ۳ و امکاناتی که این منطقه دارد باعث شده تا افراد بسیاری علاقه‌مند به خرید خانه در منطقه ۳ باشند.

سخن پایانی

در این مطلب با سه تا از گران‌ترین مناطق تهران و محله‌های آن‌ها و همچنین امکانات این مناطق آشنا شدید. حال اگر قصد خرید خانه در این مناطق را دارید و ان‌شاءالله که پولش را هم دارید، اگر هم ندارید زیاد غصه نخورید (به قول مرحوم خسرو شکیبایی خونه باید سبز باشه منطقه ۱ هم نبود اشکال نداره) در هر منطقه و هر محله‌ای بخواهید خانه بخرید یا اجاره کنید، می‌توانید به زومیلا بهترین سایت خرید و فروش خانه و ویلا مراجعه کنید. در ضمن هر پرسش و ابهامی دارید، برای رسیدن به پاسخ می‌توانید به زومیلا بزرگترین سایت املاک کشور و وبلاگ آن که به‌روزترین اطلاعات و اخبار حوزه مسکن را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد، به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

https://www.zoomila.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون