کد خبر: ۳۵۷۴۲
۲۰:۲۲ -۱۳ آبان ۱۴۰۰
برخی از زوجین از روابط مقعدی لذت می‌برند، اما این کار خطرناک عوارض جبران‌ناپذیری می‌تواند داشته باشد و باعث عفونت و بیماری‌های روده و مقعد شود.

خطرات رابطه جنسی مقعدی

نشان تجارت - برخی از زوجین از روابط مقعدی لذت می‌برند، اما این کار خطرناک عوارض جبران‌ناپذیری می‌تواند داشته باشد و باعث عفونت و بیماری‌های روده و مقعد شود.

خطرات رابطه مقعدی

در تماس مقعدی مدت زمان تماس با ترشحات جنسی بیشتر است و لذا خطر کسب عفونت هم بیشتر خواهد بود. درباره خطرات رابطه جنسی مقعدی یک متخصص پزشکی اجتماعی گفت: «در تماس جنسی مقعدی، بیشترین خطر انتقال ویروس وجود دارد و هر دو شریک جنسی در تماس مقعدی در خطر آلودگی به عفونت قرار می‌گیرند.»

دکتر محمدرضا هدایتی‌مقدم گفت: «در تماس مقعدی مدت زمان تماس با ترشحات جنسی بیشتر است و لذا خطر کسب عفونت هم بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر، چون احتمال آسیب و آزردگی مخاط وجود دارد بنابراین خطر تماس با خون آلوده نیز اضافه می‌شود و احتمال مبتلا شدن فرد باز هم بیشتر خواهد شد.» وی در ادامه افزود: «نکته مهم دیگر این است که ابتلا به عفونت‌های آمیزشی مثل سوزاک، زخم تناسلی یا تبخال تناسلی خطر انتقال HIV را افزایش می‌دهد. یعنی اگر کسی مبتلا به یکی از این عفونت‌ها باشد و با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار کند، خطر ابتلا به عفونت HIV در این فرد و شریک جنسی او بیشتر از هر زمان دیگری خواهد بود.»

این متخصص پزشکی اجتماعی یادآور شد: «متاسفانه برخی از بیماری‌های آمیزشی هم ممکن است کاملا بی‌علامت باشند، بنابراین نداشتن ترشح عفونی یا زخم در دستگاه تناسلی دلیل سالم بودن فرد نخواهد بود. خوشبختانه اگرعفونت‌های آمیزشی تشخیص داده شود و درمان شود خطر انتقال HIV هم بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که فرد مبتلابه یک عفونت آمیزشی باشد.»

محمدرضا هدایتی‌مقدم در نهایت خاطرنشان کرد: «افرادی که رفتار‌های پرخطر جنسی دارند حتما باید مشاوره شوند تا از خطرات آلودگی به HIV آگاه شوند. در حال حاضر مشاوره و در صورت لزوم آزمایش از نظر HIV در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و عفونی در سراسر کشور به طور رایگان انجام می‌شود.»

بیشتر بدانید از عوارض رابطه مقعدی

خونریزی مقعد: مویرگ‌هایی ریز در ناحیه مقعد وجود دارد که اگر آمیزش مقعدی با احتیاط صورت نگیرد منجر به خونریزی‌های کم و زیاد می‌گردد.

زود انزالی: یکی از عوارض مهمی که رابطه مقعدی ایجاد می‌کند زود انزالی است. در نتیجه فرد نمی‌تواند از رابطه با همسرش لذت کافی را ببرد و دچار سرد مزاجی می‌شود.

انتقال ایدز: همان طور که گفته شد در آمیزش مقعدی خونریزی وجود دارد و از این جهت احتمال انتقال ویروس ایدز بالا می‌رود؛ بنابراین استفاده از کاندوم ضروری است.

درد مقعدی: به دلیل وجود رشته‌های عصبی اطراف مقعد، این رابطه درد شدید مقعد را به همراه دارد.

بیماری‌های عفونی: احتمال انتقال بیماری‌های عفونی در رابطه مقعدی بالا می‌رود مخصوصا هنگامی که پس از آمیزش مقعدی، بدون شستشوی کامل طرفین رابطه جنسی از جلو انجام گردد.

آسیب به مقعد: گیرنده‌هایی حساس در مقعد وجود دارد که به محض ورود مدفوع انتهای رکتوم احساس دستشویی در فرد ایجاد می‌کند. این گیرنده‌ها تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد، اما آمیزش مقعدی در درازمدت سبب آسیب‌هایی به این گیرنده‌ها می‌شود.

بی‌اختیاری مدفوعی اختیاری مدفوع: انجام مکرر آمیزش مقعدی به عضلات حلقوی آسیب می‌رساند. عضلات حلقوی وظیفه بستن مقعد را بر عهده دارند. در موارد پیشرفته‌تر سبب آسیب به عضله اسفنکتر مقعد و بی‌اختیاری مدفوعی می‌گردد.

سوراخ شدن روده‌ها: آمیزش مقعدی می‌تواند سبب سوراخ شدن روده‌ها شود.

منبع: پرشین وی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون