کد خبر: ۳۵۴۰۹
۲۱:۲۳ -۰۳ آبان ۱۴۰۰
کرونا باعث شده تا فالگیران مجازی افزایش پیدا کنند و حسابی کار و کاسبی‌شان سکه شود. آن‌ها حداقل روزی ۴۰۰ هزار تومان از اینستاگرام درآمد دارند.

فالگیر

نشان تجارت - هرچقدر اینستاگرام وقت گذرانده باشید ممکن نیست تا حالا با صفحات فال‌های روزانه برنخورده باشید. صفحه‌هایی با دنبال کننده زیاد و زنانی که با صدای زیبا، سرنوشت هفتگی و ماه شما را می‌گویند! کافی است چند روزی آن‌ها را دنبال کنید تا جذب شوید. اول شاید برای سرگرمی جذب این صفحات شوید، اما آن کسی که پشت این صفحه نشسته است خوب ذهن شما را می‌خواند و گرفتارتان می‌کند.

کرونا باعث افزایش رمالی مجازی شد

زن جوان برای گرفتن فال وارد صفحه‌ای با ۴۲ هزار دنبال کننده می‌شود و هر روز فال را روی صفحه‌اش منتشر می‌کند. بعد از دو روز جواب دایرکت را می‌دهد و می‌گوید برای گرفتن فال اختصاصی قیمت‌ها متفاوت است. فال قهوه ۴۰ هزار تومان، فال تاروت ۵۰ هزار تومان و فال چایی ۳۵ هزار تومان. وقتی آدرس را درخواست می‌کنیم می‌گوید فال حضوری ندارند و به خاطر کرونا فقط تلفنی یا اینترنتی فال می‌گیرند.

وقتی اعتمادش جلب می‌شود می‌گوید این صفحه برای جذب مشتری است و من روزی حداقل ۱۲ فال برای مخاطبان و مشتریانم می‌گیرم و حداقل روزی ۴۰۰ هزار تومان از این کار درآمد دارم.

زن ۳۳ ساله می‌گوید لیسانس مدیریت دارد و وقتی کار مناسبی پیدا نکرده است از طریق یکی از دوستانش با یک مربی فالگیری آشنا شده و با پرداخت ۱۰ میلیون تومان فالگیری را آموزش دیده است. خودش می‌گوید ۶۰ درصد مواردی را که می‌گوید درست درمی‌آید برای همین مشتریانش ثابت هستند و به او اعتماد دارند.

این زن در مورد اینکه موکل دارد یا نه، می‌گوید: من به این چیز‌ها اعتقاد ندارم و کار را یاد گرفته ام. یک جورایی این کار را سرگرمی می‌دانم و قرار نیست هرچه من می‌گویم درست در بیاید.

او در مورد اینکه چرا تلفنی یا مجازی فال می‌گیرد؟ می‌گوید: کرونا است و ما هم باید مراقب خودمان باشیم. کرونا باعث شده تا خیلی‌ها برای خودشان در مجازی فال روزانه می‌گذارند و خودشان را پیشگو یا فالگیر می‌دانند، اما این موضوع دروغ است و آن‌ها این‌کاره نیستند. کرونا کار و کاسبی برخی‌ها را سکه کرده و همین موضوع باعث شده در یک سال اخیر دست در کار ما زیاد شود.

چگونه زن جوان ما را سرکیسه کرد

زن جوان به همراه دوستش برای زندگی‌شان تصمیم داشتند کار‌های ریادی را انجام دهند. دوستانشان آدرس زن میانسالی را به او دادند که در نیاوران دفتر پیشگویی و فالگیری دارد. آن‌ها خوشحال بودند که مشکلشان حل می‌شود و پیشرفت می‌کنند. آن‌ها هفته‌ای دو روز پیش زن فالگیر می‌رفتند و خوشحال بودند او چیز‌هایی را از زندگی آن‌ها می‌داند. بعد از ۵ جلسه زن فالگیر وقتی می‌فهمد این زنان میلیاردر هستند، برای آن‌ها کیسه می‌دوزد و برای جلسات بعد مدعی می‌شود اگر می‌خواهید بدانید چه در انتظارتان است باید ویژه پول دهند.

زنان جوان که فکر می‌کردند به آرزویشان رسیده اند در ۶ ماه دو میلیارد تومان به زن فالگیر دادند، اما زن میانسال چیز جدیدی نداشت به آن‌ها بگوید و حتی آن‌ها را تهدید می‌کرد. در این زمان دو زن جوان تازه فهمیدند که چه کلاهی سرشان رفته است برای همین از او به اتهام اخاذی و کلاهبرداری شکایت کردند و زن فالگیر دستگیر شد. این زن اعتراف کرد وقتی فهمیدم آن‌ها پولدار هستند به فکر اخاذی و سرکیسه کردن آن‌ها افتادم که بعد یک مدت آن‌ها نیت من را فهمیدند و از من شکایت کردند.

کلاهبرداری در پوشش فالگیری

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در مورد کلاهبرداری در پوشش رمالی به جامعه ۲۴ می‌گوید: متهمان مجازی که در پوشش رمالی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، به بهانه پیش بینی آینده، باز کردن بخت، فال و دعانویسی به افراد شماره حساب می‌دهند و بعد با دروغ آن‌ها را سرکار می‌گذارند.

وی ادامه داد: عمده این افراد کلاهبردار هستند و فقط به فکر سرکیسه کردن افراد هستند.

به گفته پاشایی بهتر است افراد به سمت اینگونه کلاهبرداران نروند چرا که ممکن است از لحاظ مالی از آن‌ها سوء استفاده کنند.

منبع: جامعه ۲۴

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون