کد خبر: ۳۴۵۵۹
۰۷:۲۷ -۱۱ مهر ۱۴۰۰
نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد: تقریبا نیمی از مردم اروپا به مشکلات یا بیماری‌های پوستی دچار هستند.

بیماری های پوستی

نشان تجارت - نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد: تقریبا نیمی از مجموع جمعیت عمومی اروپا (۴۷.۹) که بیش از ۱۸ سال سن دارند طی ۱۲ ماه گذشته حداقل ابتلا به یک بیماری یا عارضه پوستی را گزارش کرده اند.

این مطالعه در نوع خود بزرگترین مطالعه‌ای است که در اروپا انجام شده است. در حال حاضر اطلاعات مربوط به ۴۴ هزار و ۶۸۹ بزرگسال از ۲۷ کشور اروپایی از جمله تمامی کشور‌های اتحادیه اروپا و انگلیس، نروژ و سوئیس جمع آوری شده است.

یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که در بین ۲۱ هزار و ۴۰۱ نفر از مجموع جمعیت مطالعه شده، ۴۷.۹ درصد افراد ۱۸ ساله یا بالاتر ابتلا به حداقل یک بیماری پوستی را گزارش کرده اند. همچنین به طور متوسط این افراد ابتلا به دو بیماری پوستی را گزارش کرده اند.

بعلاوه تطابق دادن این ارقام با کل جمعیت ۴۰۸ میلیون نفری از افراد ۱۸ سال به بالا در کشور‌های مورد بررسی نشان می‌دهد که بیش از ۱۹۵ میلیون نفر از بزرگسالان در اروپا حداقل ابتلا به یک بیماری پوستی را گزارش کرده اند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در بین افراد مطالعه شده، عفونت قارچی پوست است که تقریبا از هر ۱۰ نفر یک نفر (۹.۰۷) به آن مبتلا می‌شوند. درماتیت آتوپیک (اگزما)، آلوپسی (ریزش مو) و آکنه از دیگر بیماری‌های شایع هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون