کد خبر: ۳۴۱۲۲
۲۲:۳۷ -۳۰ شهريور ۱۴۰۰
رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد:
رییس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متعهد باشند، گفت: به دنبال تعامل موثر با همه کشور‌های جهان بخصوص کشور‌های همسایه هستم.

رئیسی در سازمان ملل

نشان تجارت - حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: نظام سلطه آمریکا در داخل و خارج بی اعتبار شده است و استقامت ملت ها قویتر از قدرت ابرقدرت ها است و امروز پروژه تحمیل هویت غربی، شکست خورده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حامی آزادی و مانع افراطی­ گرایی است، اظهار کرد: پیشنهاد ایران، ممنوع شدن هرگونه تحریم یا اخلال در زنجیره تامین سلامت و محیط زیست است.

رییسی یادآور شد: جنایت سازمان یافته آمریکا علیه بشریت باید به عنوان نماد و واقعیت حقوق بشر آمریکایی ثبت شود و کرونا بانگ بیدار باش برای کل جهان است که امنیت تک تک انسانها به هم وابسته است.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه رفتار گزینشی، راه حل معضل تروریسم نیست و با استانداردهای دوگانه نمی توان با تروریسم مقابله کرد، تصریح کرد: حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق مهم‌ترین مانع برای تحقق دمکراسی و اراده مردم است. راه حل بحران یمن نیز توقف سریع و بدون قید و شرط تجاوز و تسهیل گفتگوهای سازنده بین یمنی‌هاست.

وی ادامه داد: پروژه مقابه با ملت ایران به طور کامل شکست خورده؛ همه طرف ها باید به توافق هسته ای و قطعنامه سازمان ملل متعهد باشند و من نیز به دنبال تعامل موثر با همه کشورهای جهان بخصوص کشورهای همسایه هستم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون