کد خبر: ۳۳۸۶۲
۰۰:۰۵ -۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اگر شما از همان لحظه که بیدار میشوید پر انرژی و سرحال باشید، قطعا تا پایان روز کارهایتان را به نحو احسنت انجام میدهید و احساس بهتری خواهید داشت.

پرانرژی

نشان تجارت - آیا تا به حال شده که دلتان بخواهد از هنگام صبح انرژی مثبت داشته باشید و به رویا ها و آرزوهای تان فکر کنید؟ قطعا این که روز خود را چگونه شروع کنیم، باعث می شود که بتوانیم در ادامه آن هم احساسات بهتری داشته باشیم.

در این قسمت از نمناک قصد داریم راهکار هایی را به شما معرفی کنیم که باعث می شود با احساس مثبت از خواب بیدار شده و روز خود را آغاز کنید.

به یکباره تکان نخورید

هنگامی که از خواب بیدار می شوید، کمی در حالت دراز کش بمانید و سعی کنید به حالت ریلکسیشن برسید. با خودتان کنار بیایید که اکنون صبح شده است. اجازه دهید که بدن و ذهن تان با یکدیگر هماهنگ باشد، قبل از این که بخواهید تکان سنگین و یک ناگهانی به بدن بدهید.

به رویاهای تان فکر کنید

اکثر افراد اظهار می کنند که نمی توانند رویاهای شان را به یاد بیاورند یا به طور کلی رویایی ندارند. همه ما هنگام شب چندین بار رویاهای خود را مرور می کنیم. شما می توانید این عادت را در خودتان به جریان بیاندازید که هنگام صبح هم رویاهای خود را مرور کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید. رویاپردازی از ذهن ناخودآگاه ما می آید؛ توجه کردن به وضعیت ذهن ناخودآگاه در چنین حالتی یک عامل بسیار مهم است.

انرژی خود را هماهنگ کنید

هنگامی که از خواب بیدار می شوید، انرژی بدن را با ستون فقرات هماهنگ کنید و انرژی را به کل بدن بدون مانع پخش کنید. تصور کنید که جریان انرژی چگونه از پیشانی شما وارد نوک پاهای تان می شود. به شانه های خود، کمر و لگن فکر کنید و احساس کنید انرژی در حال انتقال است.

مدیتیشن کنید و نفس بکشید

بیدار کردن بدن برای افراد مختلف، روش های مختلفی دارد. بعضی از افراد ریتم کندتری نسبت به بقیه دارند. شما می توانید چندین بار به مدت چند دقیقه نفس عمیق بکشید یا حتی می توانید به صورت نشسته مدیتیشن کنید؛ کمی داخل رختخواب غلت بزنید یا روی بالش بنشینید. کمر تان را به دیوار یا تختخواب تکیه دهید و سعی کنید سکوت کنید تا ذهن تان آرام شود.

به چیزی وابسته نباشید

هنگامی که از خواب بیدار می شوید، به هیچ فکری وابسته نباشید. سعی کنید در تمام طول روز این روش را به کار بگیرید. وابستگی به چیزی و دغدغه فکری، باعث ایجاد توهم در شما می شود و از واقعیت دورتان می کند و عاملی برای استرس و اضطراب خواهد بود.

فکر کنید که چه چیزی شما را خوشحال می کند

سه چیز را انتخاب کنید که باعث خوشحالی تان می شود. احتمالاً فکر کردن به این چیز ها باعث ایجاد یک لبخند بزرگ روی صورت تان می شود. افکار شاد کننده در کل روز باید داخل ذهن تان نگه داشته شود.

همیشه آگاهی ذهن داشته باشید

هر روز احساسات درون خود را ارزیابی کنید. به بازتاب و واکنش های معنوی و روحی خود فکر کنید. به دنبال معنای دقیق زندگی نباشید، بلکه همین چیزی را که می بینید و وجود دارد را زندگی کنید. 

شکرگزاری را فراموش نکنید

ساعت درونی بدن شما تمایل زیادی به خوابیدن دارد و احتمالاً به هم می ریزد. زمانی که شما شروع به شکرگزاری می کنید، این ساعت دوباره بیدار می شود. فقط کافی است نام پنج چیزی را بیاورید که بابت شان شکرگزار هستید.

به خودتان وقت آزاد بدهید

خانم ها معمولا به خودشان سخت می گیرند. ما به اندازه کافی قبل از چیز های مختلف، خودمان را آماده نمی کنیم. فکر می کنیم هر چقدر بیشتر تلاش کنیم، بهتر است اما حقیقت این است که شما باید قبلاً به کاری که می خواهید انجام دهید فکر کرده باشید و کمی به خودتان وقت آزاد بدهید.

از افکار منفی خلاص شوید

داشتن افکار منفی هنگام شروع روز، قطعاً عاملی مخرب برای ما خواهد بود زیرا مغز مدام می خواهد به حالت منفی برود اما در برابر افکار منفی مقاومت داشته باشید و به چیز های مثبت فکر کنید.

به پاسخ بله به جای پاسخ خیر فکر کنید

پاسخ خیر به معنای مقاومت در برابر چیزی است اما پاسخ بله به معنای امکانات و فرصت ها است. به این فکر کنید که فرصت هایی در زندگی پیش می آید که دوست دارید به آن ها پاسخ مثبت داشته باشید.

در زمان حال باشید

حتما خودتان را مجاب کنید که در طول روز در زمان حال باشید؛ اگر به گذشته یا به آینده فکر کردید، به خودتان یاداوری کنید و دوباره به زمان حال فکر کنید. قدرت در زمان حال است.

با افراد شاد وقت گذرانی کنید

خودتان را با افراد شاد و پر انرژی احاطه کنید. انرژی شما باید صرف چیز های شاد و خوشحال کننده باشد تا ناخودآگاه شما نیز خوشحال باشید.

چیز های مثبت را دنبال کنید

سعی کنید در طول روز به چیز های مثبت فکر کنید و چیز های منفی را از خودتان دور کنید. کاری را انجام دهید که باعث می شود از زندگی لذت ببرید. به باشگاه بروید، غذای سالم بخورید و با کسانی صحبت کنید که دوستشان دارید و به دیگران هدیه دهید.

یک روز دور از شبکه های اجتماعی باشید

یک روز را تعیین کنید و از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید و هرگز در پینترست، اینستاگرام، توییتر یا فیس بوک نروید و سعی کنید انرژی خود را مثبت نگه دارید.

ورزش کنید و به موسیقی گوش دهید

ورزش روزانه تفکرات مثبت را افزایش می دهد و انتقال دهنده های عصبی را در طول روز فعال می کند. ورزش هنگام صبح یا پیاده روی صبحگاهی آرام بخش است. حداقل 20 دقیقه در روز را برای سلامت قلب خود ورزش کنید.

موسیقی هم افکار مثبت را از طریق تحریک انتقال دهنده های عصبی افزایش می دهد. چشمان خود را باز کنید، موسیقی مورد علاقه را پلی کنید، داخل آشپزخانه آواز بخوانید و صبحانه عالی آماده کنید.

چالش های روزانه را در آغوش بگیرید

زندگی فرصتی است که تا بتوانید بهترین خود را به اجرا در بیاورید. اگر تشنه هستید آب بنوشید و اگر گرسنه هستید غذا بخورید. هر کاری که انجام می دهید، معنی و هدفی دارد و در خلاقیتتان موثر است.

همیشه شاد باشید

روز خود را با انرژی مثبت و سرشار از آگاهی پر کنید. به دیگران هدیه دهید و آن ها را خوشحال کنید و معنای جدیدی را در زندگی خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

بهانه نیاورید

این ماهیت ما انسان ها است که می خواهیم بهانه بیاوریم و خودمان را سرزنش کنیم که اتفاقات خوب پیش نمی رود. سعی کنید که همیشه مسئولیت کار های روزانه را بر عهده بگیرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون