کد خبر: ۳۳۵۱۳
۰۹:۵۱ -۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مهدی اسماعیلی گفت: امروز در کمیسیون آموزش جلسه‌ای با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزرای علوم و بهداشت خواهیم داشت تا روند طرح واکسیناسیون را پیگیری و همچنین روی به همفکری برای اینکه چطور باید سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم داشته باشیم.

بازگشایی مدارس

نشان تجارتمحمد آیتی: حدود دو هفته دیگر تا شروع مهرماه، زمان بازگشایی مدارس باقی مانده است، اما همچنان تصمیم‌گیری در خصوص نوع و نحوه آموزش رسماً اعلام نشده است.

تجربه سال گذشته نشان می‌دهد که برای تصمیم‌گیری برای آموزش حضوری محصلین نباید عجله کرد، چون شیوع ویروس کرونا هم‌اکنون از سال پیش و در همین مقطع بیشتر شده و آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از آن، همه را نسبت به آینده نگران کرده است.

از طرفی، طرح واکسیناسیون جامعه هم به کندی پیش می‌رود و باید دید ستاد ملی مقابله با کرونا با همفکری وزیر بهداشت، آموزش و علوم به چه تصمیم واحدی خواهند رسید.

در همین خصوص، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به هر تقدیر گزینه پیشنهادی آقای رییس جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و طبیعتاً اگر وزیر پیشنهادی رای می‌آورد، شرایط متفاوت‌تر می‌شد، چون او با اختیارات تامی که دارد می‌تواند بهتر و راحت‌تر برای شروع سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: اکنون، یکی از وظایف مهمی که سرپرست وزارت آموزش و پرورش به عهده دارد، بحث بازگشایی مدارس است که در آستانه سال تحصیلی جدید و به‌واسطه کرونا، شرایط مثل یکی، دو سال گذشته متفاوت است. محدودیت‌ها زیاد است و باید با علم به این چالش، روی به بهترین تصمیمات آورد.

نماینده میانه تصریح کرد: بنا بود واکسیناسیون معلمان و اساتید دانشگاه تا آخر شهریورماه تمام شود، از این‌رو من اطلاعات دقیقی ندارم که کار به درستی پیش رفته یا نه، اما امروز در کمیسیون آموزش جلسه‌ای با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و وزرای علوم و بهداشت خواهیم داشت تا روند طرح را پیگیری و همچنین روی به همفکری برای اینکه چطور باید سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم داشته باشیم که حتماً مردم را به زودی در جریان خروجی جلسه قرار خواهیم داد.

اسماعیلی اظهار داشت: سیستم آموزشی کشور از اول مهرماه کارش را شروع می‌کند، اما این بدان معنی نیست که این شروع حتماً به صورت حضوری باشد. اگر طرح واکسیناسیون معلمان و اساتید خوب پیش رفته باشد و ضمناً بخش عمده‌ای از جامعه هم واکسن را دریافت کرده باشند به نظرم می‌شود اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه به صورت تدریجی و البته با الگویی علمی که در آن سلامت افراد دیده شده باشد با لحاظ محدودیت‌هایی، آموزش حضوری را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست یک الگوی خاص برای همه کشور مدنظر قرار بگیرد، افزود: درصدد آن هستیم که شرایطی را مهیا کنیم تا مدیران ادارات آموزش و پرورش در سطح کشور براساس وضعیت کرونایی که در منطقه‌شان حاکم است روی به تصمیم‌گیری بیاورند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: شک نکنید که آموزش حضوری با تمام ظرفیت‌ها زمانی باید به‌وقوع بپیوندد که خیالمان از رخت بستن این ویروس آسوده باشد و اکنون صحبت‌ها در خصوص شروع به کار با وجود محدودیت‌ها است.

اسماعیلبی در پایان خاطرنشان کرد: نه تنها ایران، بلکه همه کشور‌های دنیا به‌واسطه کرونا سیستم آموزشی‌شان آسیب دیده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که هر پنج ماه توقف و تعطیلی آموزش، نیازمند ۹ ماه کار است. از طرفی، زیرساخت‌های آموزش از راه دور همچنان با مشکل روبروست و حدود سه تا سه و نیم میلیون نفر در ایران دسترسی لازم به سامانه‌های آموزشی کشور را ندارند. از این‌رو از وزیر ارتباطات خواسته‌ایم به‌طور جدی در این ایام به موضوع ورود پیدا کند، هرچند رفع این چالش نیازمند اراده همه ارکان دولت است.

منبع: جامعه ۲۴

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون