کد خبر: ۳۳۳۷۴
۲۳:۴۶ -۱۱ شهريور ۱۴۰۰
درگیری میان نیروی‌های جبهه مقاومت و طالبان در منطقه گلبهار که دروازه پنجشیر گفته می‌شود امروز ( پنج‌شنبه ۱۱ شهریور) حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر آغاز شد و دو طرف از سلاح سبک و سنگین استفاده کردند.

نشان تجارتدو طرف همدیگر را متهم می‌کنند که آغازگر جنگ بوده‌اند.

جبهه مقاومت می‌گوید که طالبان پنجشیر را محاصره کرده و باعث درگیری شده‌اند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت، در این باره گفت: ”طالبان دو بار از مسیر اندارب‌ها به پنجشیر حمله کرده‌اند که به آنها تلفات سنگینی وارد شده است.»

اما طالبان جنگ میان جبهه مقاومت و نیروهای خود را دفاع خودی گفتند. یک عضو طالبان گفت،که نیروهای مقاومت نخست بر طالبان حمله کرده، اما در پاسخ تلفات سنگینی را متحمل شده اند.

انعام‌الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، در این باره گفت: ”اعضای طالبان با حملات از سوی نیروهای مقاومت، رو به رو شده اند اما به آنها پاسخ دندان شکنی داده‌شد.»

مردم اما به این امید هستند که دو طرف بر راه حل سیاسی توافق کنند و از جنگ بپرهیزند.

جریان‌های سیاسی در کابل از طالبان و جبهه مقاومت می‌خواهند تا دو باره وارد مذاکره شوند و مشکل پیش آمده را از راه گفت‌وگو حل کنند تا جنگ در افغانستان پایان یابد.

در همین حال برخی منابع اعلام کردند طالبان که این روزها در حال آماده‌سازی شرایط برای اعلام دولت جدید افغانستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور است، قصد دارد امشب به پنجشیر حمله کند.

تاکنون مقامات طالبان به این ادعا واکنشی نشان نداده‌اند.

این در حالی است که درگیری‌ها میان پنجشیر و طالبان وارد سومین روز خود شده و شب گذشته نیز تلفاتی بر طالبان وارد شده بود.

خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که در درگیری‌های اخیر میان طالبان و جبهه مقاومت پنجشیر، 300 تن از اعضای طالبان کشته شدند. (جزییات بیشتر)

در همین حال، امیرخان متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است که گفت‌وگوها با جبهه مقاومت در پنجشیر با شکست روبه‌رو شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود درخواست‌های احمد مسعود از جمله اینکه گفته پنجشیر باید منطقه امن اعلام گردد و طالبان در امور آن مداخله نکنند، غیرقابل قبول است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون