کد خبر: ۳۲۷۷۰
۱۸:۳۰ -۲۵ مرداد ۱۴۰۰
با استفاده از بادکش می‌توانید چین و چروک‌های صورت خود را با کم‌ترین هزینه درمان کنید.

بادکش صورت و تاثیرات مثبت آن بر روی سلامت پوست

نشان تجارتاستفاده از بادکش برای صورت فواید بی نظیری دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی شما را نظیر چین و چروک‌ها و پف زیر چشم‌ها را از بین ببرد. اما بهتر است بدانید که این کار علاوه بر فواید و مزای یک سری معایبی هم دارد و در ادامه شما را با هر آن چه که باید درباره بادکش صورت بدانید آشنا خواهیم کرد.

روش کارکرد بادکش صورت

بادکش صورت یکی از روش‌های باستانی می‌باشد و مردم در گذشته برای جوانسازی پوست خود از آن استفاده می‌کردند. یادتان باشد که این کار باید با استفاده از وسایل و تجهیزات مخصوصی انجام شود تا مشکلی برایتان ایجاد نکند در غیر این صورت ممکن است پوستتان آسیب‌های جبران نا پذیری ببیند. برای استفاده از این روش ابتدا پوست شما تمیز می‌شود و بعد لیوان‌های ساکشن را روی پوست صورت قرار می‌دهند و بعد از مدتی آن‌ها را بر می‌دارند. این روش باعث بهبود گردش خون شده و در نتیجه پیری را به تاخیر می‌اندازد.

مزایا و فواید بادکش برای صورت

این روش که برای جوان سازی پوست و از بین رفتن پف صورت استفاده می‌شود می‌تواند به کاهش تنش عضلات کمک کند و گردش خون را بهبود بخشد. با همین راه کار‌های ساده و کم هزینه می‌توانید صورت خود را جوان‌تر کنید و از زیبایی خود لذت ببرید. در ادامه فوایدی که این کار برای پوست دارد را برایتان بیان می‌کنیم.

تحریک تولید کلاژن

اولین کاری که این بادکش‌ها انجام می‌دهند این است که پوست شما را وادار می‌کنند تا کلاژن بیش تری بسازد. این کار باعث جوانی و شادابی پوستتان می‌شود. کلاژن باعث محکم شدن پوست شما می‌شود و آن را روشن‌تر می‌کند بنابراین می‌توان گفت این روش برای درمان تیرگی زخم‌ها نیز کاربرد دارد و در این زمینه نیز می‌تواند به شما کمک کند.

کاهش پف

بسیاری از افراد پف صورت را به دلایل مختلفی از جمله بیماری و یا خواب زیاد تجربه کرده اند. اگر دوست دارید پف صورت خود را از بین ببرید و دوباره پوستی شفاف و شاداب داشته باشید بهتر است از این روش استفاده کنید. بادکش‌ها می‌توانند تمامی پسماند‌های زیر پوستی را بیرون بکشند و از تجمع بیهوده ان‌ها پیشگیری کنند و در نتیجه پف صورت و زیر چشمان شما را کاهش دهند.

روشن شدن پوست

اگر به دنبال روش‌های طبیعی برای درخشان شدن و شفاف شدن پوست خود هستید توصیه می‌کنیم از بادکش صورت استفاده کنید. این روش بسیار کم هزینه می‌باشد و خطری برای سلامتی شما نخواهد داشت و عوارض آن معمولا بعد از یکی دو روز از بین می‌رود. در واقع بادکش‌ها باعث بهبود جریان خون می‌شوند و عروق جدیدی می‌سازند در نهایت باعث روشن‌تر شدن و شفاف‌تر شدن پوستتان می‌شوند.

کمک به جذب بیش‌تر

اگر از محصولات خاصی برای پوستتان استفاده می‌کنید بهتر است قبل از مصرف آن‌ها از بادکش پوست استفاده کنید. این بادکش‌ها باعث باز شدن منافذ می‌شوند و مواد مورد استفاده شما بیش‌تر و بهتر جذب پوستتان می‌شود.

کاهش چین و چروک

چین و چروک‌هایی که روی صورت ایجاد می‌شود غیر قابل کنترل می‌باشد و بسیاری از افراد از راه‌های پر خطری برای از بین بردن آن‌ها استفاده می‌کنند و عوارض بسیار زیادی را متحمل می‌شوند. استفاده از بادکش پوست به شما کمک می‌کند تا بتوانید خطوطی که در اثر ازدیاد سن بر روی صورتتان ایجاد شده است را از بین ببرید و روند پیری را به تعویق بیندازید.

بستن منافذ باز پوست

برخی از افراد از وجود منافذ باز روی پوست خود ناراضی می‌باشند و دوست دارند با سریع‌ترین روش‌های ممکن به کوچک کردن منافذ باز پوست بپردازند. آسان‌ترین روش استفاده از بادکش صورت می‌باشد. این نوع بادکش‌ها با کارآیی که دارند از پوست مراقبت می‌کنند و بیش‌ترین تاثیر را روی آن می‌گذارند.

عوارض جانبی

هر نوع عملی که روی پوست انجام می‌شود دارای یک سری عوارض می‌باشد که بهتر است قبل از اقدام از آن‌ها با خبر باشید. اگر می‌خواهید بادکش را روی پوست خود امتحان کنید باید بدانید که ممکن است یک سری مشکلاتی هم بعد از استفاده از آن داشته باشید که این مشکلات و عوارض عبارت اند از:

حالت تهوع
سرگیجه
عرق سرد
سوختگی
کبودی

استفاده از بادکش در خانه

اگر دوست دارید با استفاده از این روش از پوست خود مراقبت کنید باید بادکش‌ها را از بیرون تهیه کنید. بیش‌تر لوازم طبی از این محصولات دارند و می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت یکی از آن‌ها را بخرید. دستور العمل این کار بر روی جعبه نوشته شده است، ولی در ادامه گام به گام انجام این کار را برایتان مطرح خواهیم کرد.

تمیز کردن صورت

مرحله اول تمیز کردن صورت می‌باشد تا گرد و غبار‌ها از روی پوستتان پاک شود.
برای پاک کردن صورت خود می‌توانید از کرم‌های آرایشی استفاده کنید و ان‌ها را به آرامی بر روی صورت خود بمالید.

گذاشتن بادکش بر روی پوست

بعد از این که پوست شما تمیز شد می‌توانید بادکش‌ها را بر روی آن بگذارید و زمانی که درد را احساس کردید آن را به طرف‌های دیگر پوست نیز بکشید.
سعی کنید از ناحیه وسط صورت خود شروع کنید و بادکش‌ها را به سمت بیرونی صورت بکشید تا بتوانید به راحتی آن‌ها را از صورت خود جدا کنید.

نکته: یادتان باشد که زمان انجام این کار بین ۵ الی ۱۰ دقیقه می‌باشد و استفاده بیش از حد از این دستگاه می‌تواند برای پوست مضر باشد.

نکات مهم قبل از استفاده از بادکش

قبل از این که از این روش درمانی و مراقبتی برای پوست خود استفاده کنید سعی کنید یک سری نکات را رعایت کنید تا پوست شما آسیب نبیند.

اگر پوست شما بسیار حساس می‌باشد بهتر است قبل از استفاده از این روش با یک متخصص پوست مشورت کنید و در صورتی که متخصص تایید کرد از این روش استفاده کنید.

سعی کنید از یک فرد حرفه‌ای و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

اگر زخم‌های باز دارید بهتر است تا پایان خوب شدن زخم هایتان از این روش استفاده نکنید.

جوش‌ها و برآمدگی‌هایی مانند خال‌ها می‌تواند برایتان مشکل ساز شود بنابراین سعی کنید بادکش‌ها را روی آن‌ها قرار ندهید.

استفاده از بادکش‌ها برای زنان باردار ممنوع می‌باشد و بهتر است در دوران بارداری هرگز از این روش‌ها استفاده نکنید.

حتما قبل از استفاده از بادکش‌ها پوست خود را تمیز کنید و از محصولات پاکسازی و نرم کننده به ترتیب استفاده کنید تا اثر این کار را افزایش دهید.


نکات مهم بعد از استفاده از بادکش

بعد از این که بادکش‌ها را برای ترمیم و درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار دادید برای بهبودی سریع‌تر صورت خود بهتر است یک سری اقداماتی را انجام دهید.

بعد از هر بار استفاده از بادکش‌ها سعی کنید آب به میزان کافی بنوشید تا رطوبت پوستتان حفظ شود و همچنین از کافئین و غذا‌های شور دوری کنید تا مواد سمی از بدنتان دفع شود.

قرمزی و خارش بعد از انجام کار طبیعی می‌باشد و خود به خود بعد از گذشت چند دقیقه الی چند ساعت از بین می‌رود. در صورتی که این مشکل ادامه دار شد باید با پزشک و متخصص مشورت کنید.

کشش بخشی از پوست ممکن است باعث کبودی شود و این کبودی‌ها کاملا طبیعی است به خصوص اگر پوستتان حساس باشد این مشکل برایتان رخ می‌دهد. این کبودی‌ها معمولا بعد از یکی دو روز از بین خواهند رفت.

بیش‌تر از دوبار در هفته از این روش مراقبتی استفاده نکنید، زیرا آسیب‌های بسیار زیادی به پوست شما می‌رسد.

بعد از اتمام کار می‌توانید یک فنجان چای سبز بنوشید.

تا دو روز بعد از این کار نباید از غذا‌های چرب و سنگین استفاده کنید، زیرا سموم بدن شما افزایش پیدا می‌کند و تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی پوست می‌گذارد.

ورزش کردن را فراموش نکنید و سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه در روز از ورزش‌های هوازی و استقامتی برای دفع سموم بدن خود استفاده کنید. بهترین راه حل برای کسانی که مشکل پا درد و زانو درد دارند و نمی‌توانند ورزش کنند پیاده روی می‌باشد.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون