کد خبر: ۳۲۴۶۲
۲۱:۲۵ -۱۸ مرداد ۱۴۰۰
فرهاد مجیدی هم در ناکامی‌های فینال جام حذفی استقلال نقش‌آفرینی کرده است. مجیدی شهریور پارسال در آستانه جدال نهایی، به واسطه اختلاف با احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه از سمت خود استعفا داد.

شکست استقلال در جام حذفی

نشان تجارت - فینال جام حذفی برگزار و استقلال مانند سال گذشته ناکامی شد تا دستش از رسیدن به کاپ قهرمانی دور بماند؛ اگرچه استقلال پرافتخارترین تیم جام حذفی محسوب می‌شود و تاکنون توانسته هفت مرتبه عنوان قهرمانی این مسابقات را مال خود کند، ولی ناکامی‌های متعددی نیز در جدال نهایی آن داشته است. به بهانه شکست آبی‌ها در اصفهان بد نیست ناکامی‌های تاریخی استقلال در فینال رقابت‌های جام حذفی را همراه با یکدیگر مرور کنیم:

خراب شدن تعطیلات

استقلال و ملوان در آخرین روز‌های اسفند سال ۶۹ برای فتح جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف همدیگر رفتند. با توجه به انجام مسابقه در تهران اغلب کارشناسان بر این باور بودند که آبی‌پوشان پایتخت قهرمان جام حذفی می‌شوند، ولی ملوان‌ها جانانه مقاومت کردند و در نهایت مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شد تا شاگردان بهمن صالح نیا با نتیجه ۶-۵ از سد مردان منصور پورحیدری بگذرند، کاپ قهرمانی را به انزلی ببرند و تعطیلات نوروزی بازیکنان و هواداران استقلال را خراب کنند. در آن مسابقه شاهرخ بیانی پنالتی آبی‌ها را از دست داد.

شکست در دربی

فینال جام حذفی فصل ۷۷ - ۷۸ برای اولین مرتبه میان استقلال و پرسپولیس برگزار شد. جدالی فوق‌العاده حساس و زیبا که در نهایت با برتری دو بر یک سرخپوشان به پایان رسید. اتفاقاً فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال در همان مسابقه حضور داشت و یکی از مهره‌های مؤثر تیمش هم محسوب می‌شد، ولی نتوانست مال از کامیابی آبی‌پوشان برابر حریف سنتی خود شود. در آن فصل پرسپولیس هر دو کاپ قهرمانی لیگ و جام حذفی را مال خود کرد.

کتک‌کاری در اصفهان

جدال نهایی جام حذفی در فصل ۸۲ - ۸۳ به صورت رفت و برگشت میان استقلال و سپاهان برگزار شد. مسابقه رفت به میزبانی سپاهانی‌ها بود و امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت استقلال به واسطه اتفاقاتی که کنار زمین رخ داد، اخراج شد و روی سکو‌ها نشست. در آنجا میان قلعه‌نویی و برخی از هواداران سپاهان درگیری بوجود آمد و کار به تقابل فیزیکی هم کشیده شد. تمرکز استقلالی‌ها کاملاً از دست رفت و در نهایت مسابقه را با نتیجه سه بر دو واگذار کردند. در مسابقه برگشت هم سپاهان با فرهاد کاظمی، استقلال را در تهران با دو گل مغلوب کرد تا قهرمانی مقتدرانه‌ای در جام حذفی داشته باشد.

پایان کار مظلومی

ناکامی در فینال جام حذفی فصل ۹۴ - ۹۵ به منزله پایان کار پرویز مظلومی به عنوان سرمربی استقلال بود. آبی‌پوشان در آن فصل لیگ برتر را از دست داده و جدال برگشت مقابل پرسپولیس را نیز مغلوب شده بودند به همین خاطر همه امیدشان، به خانه بردن جام حذفی بود. استقلال و ذوب‌آهن به فینال رسیدند و مسابقه در خرمشهر برگزار شد. آن بازی هم به ضربات پنالتی کشیده شده و شاگردان یحیی گل محمدی در این عرصه از مردان مظلومی موفق‌تر عمل کردند تا ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی شود و پرویز مظلومی ۲۴ ساعت پس از آن شکست نیمکت استقلال را تحویل بدهد.

شکست‌های مجیدی

فرهاد مجیدی هم در ناکامی‌های فینال جام حذفی استقلال نقش‌آفرینی کرده است. مجیدی شهریور پارسال در آستانه جدال نهایی، به واسطه اختلاف با احمد سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه از سمت خود استعفا داد و همین مسئله تمرکز کل تیم را برهم زد. البته فرهاد در نهایت برگشت، ولی استقلال مسابقه را به تراکتور واگذار کرد و دستش از جام کوتاه ماند. به این ناکامی باید شکست مقابل فولاد در ضربات پنالتی را هم اضافه کرد و نام فرهاد مجیدی را در عرصه مذکور کنار نفراتی همچون منصور پورحیدری، امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی قرار داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون