کد خبر: ۳۲۴۴۶
۱۹:۰۰ -۱۸ مرداد ۱۴۰۰
گاهی مو‌های شما به دلایل مختلفی آسیب پذیر و بسیار خشک شده و باعث کلافگی شما می‌شود. استفاده از ماسک آووکادو برای رفع این مشکل یکی از بهترین راه‌ها است.

ماسک موی آووکادو

نشان تجارت - به دلایل مختلفی ممکن است مو‌های شما خشک شود و در نتیجه‌ی آن مو‌ها چند شاخه شده و ساقه‌های آن آسیب پذیر می‌شود. برای رفع این مشکل باید از موادی استفاده کنید که فقط تاثیر آن بر سطح موهایتان نباشد بلکه مو‌های شما را از درون مرطوب نگه دارد و به آن‌ها تغذیه مناسب برساند.

یک ماده‌ای که بتواند منافذ خشک و آسیب دیده پوست سر را بازیابی کند. آووکادو میوه‌ای است که با داشتن ویتامین و چربی می‌تواند به سلامت پوست و موی شما کمک کند. ماسک آووکادو منافذ خشک و آسیب دیده‌ی پوست سر را بازیابی می‌کند و سلامت موی شما را تضمین می‌کند.

آووکادوو و تاثیر آن بر مو‌ها

برای تقویت رشد مو و سالم بودن آن، مو‌ها نیاز به یک سری مواد و ویتامین‌هایی دارند که آووکادو می‌تواند آن‌ها را تامین کند. روغن‌های طبیعی که در آووکادو وجود دارد باعث آبرسانی به پوست سر و مو‌ها می‌شود. برای اینکه رطوبت و بافت اولیه‌ی مو به حالت طبیعی خود برگردد، مو نیازمند اسید‌های چرب، اسید آمینه و امگا ۳ است که همه‌ی این مواد در آووکادو موجود می‌باشد.

هم چنین بیوتین که یک عامل موثر برای تحریک پذیری رشد مو‌های جدید است، آووکادو می‌تواند آن را تامین کند. یکی دیگر از ویتامین‌های موجود برای جلو گیری از آسیب مو ویتامین E می‌باشد که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که ماسک آووکادو سرشار از این ویتامین می‌باشد.

چند نمونه ار ماسک‌های آووکادو و طریقه مصرف آن‌ها را در ادامه برای شما بیان می‌کنیم.

عسل و روغن زیتون و آووکادو

دو تا سه قطره روغن اسطوخودوس، دو قاشق غذا خوری عسل، دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک آووکادو متوسط را با هم مخلوط کنید. این ماسک یک ترکیب بسیار عالی برای تقویت و رفع خشکی مو‌های شماست، زیرا عسل باعث درخشندگی مو‌ها می‌شود و هم چنین روغن زیتون نرمی و رطوبت مو‌های شما را افزایش می‌دهد.

توصیه می‌شود هفته‌ای یکبار از این ماسک به طریق زیر استفاده کنید. بعد از اینکه از ترکیب مواد یک ماسک نرم و یکدست درست کردید آن را به موهایتان آغشته کنید سپس مو‌های خود را با کلاهی بپوشانید و ۱۵ دقیقه با سشوار به آن‌ها حرارت دهید و در آخر مو‌ها را با شامپو شست و شو دهید و در آخر یک نرم کننده به مو‌های خود بزنید.

روغن نارگیل و آووکادو

یک عدد آووکادو متوسط رسیده را خوب له کنید و سپس دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. این ترکیب آسیب‌های احتمالی به مو را کاهش می‌دهد، زیرا روغن نارگیل دارای اسید‌های چرب مفیدی است که می‌تواند به عمق مو نفوذ کند. این ماسک آووکادو را بهتر است هفته‌ای دوبار به روش زیر استفاده کنید.

ماسک بدست آمده را روی موهایتان بمالید توجه کنید که قسمت عمده‌ی ماسک را به ساقه‌ی مو بزنید، زیرا این قسمت بیشتر دچار آسیب می‌شود. به مدت نیم ساعت مو‌های خود را با کلاه بپوشانید. سپس با آب خنک و شامپو آن را شست شو دهید و در آخر یک نرم کننده به مو‌های خود بزنید.

سس مایونز و آووکادو

نصف یک آووکادو له شده را با یک فنجان سس مایونز مخلوط کنید سپس آن را به موهایتان آغشته کنید تا مدت ۲۰ دقیقه با یک کلاهی مو‌های خود را بپوشانید سپس با آب سرد و شامپو آن‌ها را بشورید. این ترکیب ماسک آووکادو بسیار موثر برای مو‌های شماست، زیرا سس مایونز دارای سرکه و تخم مرغ است که این مواد به رشد مو‌ها و تقویت مو‌های آسیب دیده کمک فراوانی می‌کند.

ماست و آووکادو

یک قاشق غذا خوری عسل، یک فنجان ماست و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را به نصف عدد آووکادو له شده اضافه کنید آن را خوب مخلوط کنید. ماست موجود در این ترکیب به نرم شدن مو‌ها کمک می‌کند و هم چنین عسل و روغن زیتون رطوبت رسانی و تغذیه آن‌ها را فراهم می‌کند.

این ماسک آووکادو یک ترکیب عالی برای بازسازی مو‌های آسیب دیده و خشک است. این ماسک را بهتر است هفته‌ای یکبار استفاده کنید. طریقه استفاده از آن بدین گونه است که به مدت بیست دقیقه این ماسک آووکادو را روی مو‌های خود بگذارید و سپس آن را با آب خنک و به همراه شامپو شستشو دهید و در نهایت یک نرم کننده به مو‌های خود بزنید.

آلوئه ورا و آووکادو

برای اینکه یک نرم کننده طبیعی که هم سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و هم از ریزش مو جلوگیری می‌کند داشته باشید. این ماسک به شما پیشنهاد می‌شود.

موادی که برای ساخت این ماسک به آن احتیاج دارید، دو قاشق چایی خوری روغن نارگیل، یک قاشق و نصفی آبلیمو، دو قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا است که آن را باید با یک آووکادو رسیده له شده مخلوط کنید. هر دو هفته یکبار این ماسک استفاده کنید. برای استفاده آن را روی مو و پوست سرتان به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و در نهایت آن را با آب و شامپو بشورید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون