کد خبر: ۳۲۳۷۶
۱۲:۵۹ -۱۷ مرداد ۱۴۰۰
مطابق با رای اعضای شورای ششم تهران علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

زاکانی شهردار تهران شد

نشان تجارت - صبح امروز بعد از ارائه برنامه علیرضا زاکانی،تنها کاندیدای شهرداری تهران اعضای شورای ششم او را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

علیرضا زاکانی، مسئول اسبق سازمان بسیج دانشجویی است که نمایندگی تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. او در انتخابات مجلس یازدهم توانست به عنوان نماینده قم در بهارستان حاضر شود و یکی از سه کرسی قم را به نام خود بزند، گام بلند او در بهارستان در پی توافق با قالیباف بود که او را صاحب کرسی ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس کرد.

او کمتر از یکسال از ریاست پرنقدش در مرکز پژوهش‌ها، در ردای کاندیدای ریاست جمهوری سودای پاستور به سرش افتاد و در نهایت در قبال بدنه رای قابل توجه ابراهیم رییسی ترجیح داد در نقش کاندیدای پوششی این رقابت‌ها با رئیسی همراهی کند.

سبک حضور او در کنار رئیسی، در جایگاه کاندیدای پوششی ابتدا سودای وزارت کشور را در سر او انداخت و بعد از ناکامی در این حوزه سودای نشستن بر کرسی شهرداری تهران را در سر داشت که ظاهرا به آن رسیده است.

زاکانی را سیاستمدار رادیکالی می‌شناسند که مواضع تند و دو آتشه‌اش همواره حاشیه ساز بوده است و سبب طرح شکایت‌های متعدد قضایی علیه او شده است آنچنان که او را به اولین متهم دادگاه سیاسی(البته پس از تعریف رسمی جرم سیاسی پس از انقلاب) بدل کرد!

با مطرح شدن نام او به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران و البته قطعیت این موضوع، مواضع و دیدگاه‌های کامل سیاست زده و بدون انعطاف زاکانی بر کلانشهر تهران با بیش از ۸ میلیون شهروند، بسیاری نگران شدند به ویژه اینکه در انتخابات شورای شهر ششم تهران مشارکت مردم حدود ۲۸ درصد بود، به عبارت دیگر شورای شهر ششم ماحصل دیدگاه طیف خاصی از شهروندان تهرانی است.

این درحالی است که شهرداری که از سوی اعضای شورای ششم انتخاب می‌شود باید می‌توانست ذائقه اکثریت مردم را نمایندگی کند؛ ضرورتی که با حضور یک چهره کاملا سیاسی در جایگاه اول مدیریت شهری اتفاق نخواهد افتاد و چنین فردی نمی‌تواند ذائقه اکثریت مردم را مدیریت کند و نگاه فرا جناحی داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون