کد خبر: ۳۲۳۴۷
۱۶:۱۸ -۱۶ مرداد ۱۴۰۰
آمازون گزارش‌ها مبنی بر پذیرش پرداخت‌های بیت کوین به زودی را تکذیب کرد، اما واقعیت چیز دیگری است.

بیت کوین

نشان تجارت - شاید آمازون واقعاً آمادگی پذیرش بیت کوین (BTC) را برای پرداخت کالا و خدمات خود قبل از پایان سال ندارد، و شاید اپل در واقع ۲.۵ میلیارد دلار بیت کوین به ترازنامه خود اضافه نمی‌کند - اگرچه هر دو رویداد اخیراً مطرح شده است، اما هنوز تأیید نشده اند. اما اگر غول‌های فناوری رمزارز‌ها را به رسمیت بشناسند چه تاثیری بر آینده بیت کوین و بقیه رمزارز‌ها خواهد گذاشت؟

«کاپی راتی» بنیانگذار و مدیرعامل «کراس تاور» یک پلتفرم معاملاتی رمزارز">رمزارز در سطح سازمانی-در پاسخ به این احتمال که صحت شایعات را در نظر بگیرد، گفت: "این یک اعتبار بزرگ برای رمزارز‌ها خواهد بود. " "این یک نشانه واضح است که تقاضای قابل توجهی از کاربران برای رمزارز‌ها از طریق شرکت‌های بزرگی مانند آمازون به وجود خواهد آمد.

گزارش آمازون از یک روزنامه انگلستان به نام City A.M تهیه شده است که از طریق منبع آگاه در آمازون فاش شد که غول تجارت الکترونیک می‌تواند قبل از پایان سال پذیرش بیت کوین را آغاز کند. آمازون بعداً این گزارش را تکذیب کرد، اما «رومن بک»، استاد دانشگاه IT کپنهاگ، به کوین تلگراف گفت که این خبر حتی اگر درست باشداً تأثیر زیادی بر رمزارز‌ها نخواهد گذشت.

آمازون، چون یک شرکت دولتی آمریکایی است باید مراقب باشد و اگر تغییرات اساسی در تجارت خود ایجاد کند، باید توضیح دهد که چه می‌کند. این مجموعه مشکلاتی دارد که باید ابتدا آن‌ها را حل کند و به همین علت است که فعلا در فضای رازآلود کار‌های خود را پیش می‌برد.

اما یک واقعیت غیر قابل انکار این است که شرکت آمازون می‌تواند یک نیروی پیشرو در توکن سازی صنعت تجارت الکترونیک باشد، " که از پایگاه عظیم مشتریان خود در مقیاس جهانی استفاده کند. "اما این فرصت را از دست داد: آمازون سال‌های گرانبهایی را در توسعه رهبری دیجیتال در اقتصاد نمادین نوظهور از دست داد. " و این شرکت باید دو یا سه سال پیش از رمزارز">رمزارز استفاده می‌کرد.

درباره شرکت اپل نیز این تردید‌ها وجود دارند، برخی معتقدند اپل در حال خرید ۲.۵ میلیارد دلار بیت کوین برای شرکت است، البته کم کردن ریسک دارایی با تعدد دارایی‌های ارزشمند نکته جدیدی نیست و بسیاری از شرکت‌های جهان برای کاستن از ریسک سرمایه گذاری خود این کار را انجام می‌دهند.

تیلور موناهان، بنیانگذار و مدیر عامل MyCrypto، سرمایه گذاری شرکت اپل در رمزارز">رمزارز را تایید کرده و گفته است: "در دسامبر ۲۰۲۰، شاهد افزایش شرکت‌هایی بودیم که بیت کوین را در سبد دارایی خود نگهداری می‌کردند" که شامل تولید کننده وسایل نقلیه برقی تسلا نیز می‌شد. "امروزه، وقتی یک شرکت اعلام می‌کند که این دارایی را به رسمیت شناخته قابل توجه است، اما این دیگر یک رویداد پیشگامانه نیست.

از سوی دیگر، پذیرش بیت کوین توسط شرکت آمازون اگر به مرحله اجرا برسد می‌تواند تأثیرگذارتر بوده و باعث رشد دیوانه وار بیت کوین شود. تیلور موناهان معتقد است آمازون به دلایلی این موضوع را پنهان کرده و فعلا حاضر نیست به صورت رسمی وارد بازار بیت کوین شود.

پت وایت، مدیرعامل شرکت Bitwave (ارائه دهنده نرم افزار‌های مالیاتی و حسابداری دیجیتال) معتقد است اول شایعه یک واقعیتی منتشر می‌شود و سپس اخبار رسمی، شایعات غول فناوری می‌توانند درست باشند - اگر نه در جزئیات دقیق آن‌ها، بلکه در اصل آنها.

وایت در ادامه گفت: "من باور دارم که این اتفاق خواهد افتاد و شرکت‌های بزرگ رمزارز‌ها را به رسمیت خواهند پذیرفت، اگرچه این شرکت آن را تکذیب کرد، اما تقریباً در حال تحقیق در این زمینه است.

وایت هم باور نمی‌کند که آمازون خیلی دیر وارد فضای رمزارز شود. به گفته وایت آمازون، چون یک شرکت دولتی آمریکایی است باید مراقب باشد و اگر تغییرات اساسی در تجارت خود ایجاد کند، باید توضیح دهد که چه می‌کند. این مجموعه مشکلاتی دارد که باید ابتدا آن‌ها را حل کند و به همین علت است که فعلا در فضای رازآلود کار‌های خود را پیش می‌برد، زیرا هنوز مطمئن نیست چگونه رمز ارز را وارد سیستم حسابداری خود کند، چگونه تغییرات حسابداری را در کمیته حسابرسی خود و ... را به سازمان‌های نظارتی آمریکا توضیح دهد؟

ورود آمازون و اپل، بیت کوین را متحول می‌کند؟

اگر آمازون بیت کوین را بپذیرد به معنای رسمیت بخشیدن به بیت کوین است، لارنس وایت، استاد گروه اقتصاد دانشگاه جورج میسون و یک محقق ارشد در مرکز موسسه کاتو. برای جایگزین‌های پولی و مالی، در این باره معتقد است: این می‌تواند "خبر بزرگتری" برای رمزارز‌ها باشد تا ورود PayPal به بازار ارز‌های دیجیتال در ماه اکتبر، که به طور کلی به عنوان یک رویداد مهم تلقی می‌شد.

پت وایت هم در این باره گفته است: "این یک معامله بزرگ خواهد بود. شرکت‌های آمازون و اپل می‌توانند "اهمیت زیادی" داشته باشند، اما به دلایل مختلف. آمازون جلسات کنگره را آغاز می‌کند، و این پرسش را ایجاد کرد که آیا ما واقعاً به یک شرکت دموکراتیک تبدیل می‌شویم - یعنی سیستمی که توسط شرکت‌ها اداره می‌شود.

به اعتقاد وایت رسمیت بخشیدن به بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگ باعث بازار فوق العاده صعودی برای رمزارز‌ها خواهد شد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون