کد خبر: ۳۰۶۰۸
۲۱:۱۹ -۰۸ تير ۱۴۰۰
این روز‌ها علاوه بر محدودیت فضا در خانه‌ها و زندگی آپارتمان‌نشینی، ممکن است بودجه شما نیز محدود باشد؛ از این رو در این مقاله با ما همراه شوید تا با وسایل پرهزینه و غیرضروری در سیسمونی آشنا شده و از اسراف کردن پول و وقت خود جلوگیری کنید.

سیسمونی

نشان تجارتاگر این روز‌ها بی‌صبرانه منتظر به دنیا آمدن نوزاد خود هستید و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید، احتمالا با قدم زدن در مراکز خرید و یا مشاهده‌ی سیسمونی، اسباب بازی و یا لباس نوزاد، بار‌ها خود را در رویای شیرین با نوزادتان غرق کرده اید. حتی ممکن است بار‌ها وسوسه شده باشید که وسایل ریزه میزه‌ای که به نظرتان بامزه آمده را برای سیسمونی خود تهیه کنید. این احساسات و هیجانات برای پدر و مادر‌ها امری بسیار طبیعی است، اما این احتمال را نیز در نظر بگیرید که ممکن است این وسایل صرفا جنبه تزئینی داشته باشد، فضا را اشغال کند و فایده دیگری نداشته باشد.

بالش شیردهی:

قطعا این بالش به منظور تسهیل عمل شیردهی به نوزادان تازه به دنیا آمده طراحی شده، اما واقعیت این است که نوزاد شیرخواره بهتر است در گرمای آغوش مادر شیر بخورد و اکثر مادران ترجیح می‌دهند تا چند ماه اول در بغل خود به نوزادان شیر بدهند. با توجه به ناکارآمد بودن این وسیله و فضای نسبتا زیادی که اشغال می‌کند بهتر است قبل از جای دادن آن در لیست خرید سیسمونی نوزاد خود، کمی بیشتر تآمل کنید.

صندلی غذا کودک:

این صندلی معمولا از زمانی که کودک شما قادر به نشستن است (بین ۴ تا ۶ماهگی) قابل استفاده است، اما معمولا بعد از کمی بزرگتر شدن کودکان، آن‌ها دیگر با نشستن و ماندن در این صندلی آرام و قرار نمی‌گیرند و می‌خواهد در کنار شما یا در آغوش شما غذای خود را میل کنند.

نمایشگر در اتاق کودک

این وسیله برای آگاهی والدین از وضعیت نوزاد خود برای زمان‌هایی که در اتاق او حضور ندارند طراحی شده است. اما معمولا این نمایشگر وضوح تصویر بالایی ندارد و قیمت بالایی نیز دارد. با توجه به متراژ پایین بیشتر خانه‌ها، داشتن این وسیله قطعا هزینه اضافی در خرید سیسمونی محسوب می‌شود.

استریلایزر شیشه شیر

استریلایزر یا دستگاه استریل کننده‌ی شیشه شیر یا سایر وسایل نوزاد، دستگاهی است که به وسیله‌ی حرارت بالا آن‌ها را ضدعفونی می‌کند؛ انتقاد‌هایی که به این وسیله وارد است: این دستگاه قادر به شستن شیشه شیر نیست، پس برای استفاده از آن باید ابتدا خودتان آن را شستشو دهید. هم‌چنین قیمت بسیار بالایی دارد، تنها شیشه شیر‌های مخصوص به برند خود دستگاه با آن قابل استفاده است.

برای استرلیزه کردن شیشه شیر نوزادتان می‌توانید پس از شستشو آن را مدتی داخل آب در حال جوش قرار دهید یا به وسیله ماشین ظرف‌شویی آن را بشویید.

میز تعویض پوشک نوزاد:

میز تعویض یکی از آیتم‌های پر هزینه و کاملا غیر ضروری سیسمونی نوزاد است. برای تعویض پوشک نوزاد به راحتی می‌توانید از زیراندازی ضد آب استفاده کنید، که حمل آسانی دارد، قیمتش مناسب است و در هر جایی که بخواهید قابل استفاده است. این ۳ ویژگی مهم را در استفاده از میز تعویض نمی‌توانید پیدا کنید. به علاوه که فضای نسبتا زیادی را نیز اشغال خواهد کرد.

تاب یا گهواره برقی:

این وسیله ممکن است راه حلی مناسب برای آرام کردن نوزاد بی‌قرار به نظر برسد، اما ممکن است همه‌ی نوزادان به آن واکنش مثبتی نشان ندهند و خریدن آن تنها صرف هزینه اضافی و بالایی برای وسیله‌ای شود که وجودش فایده‌ای به حال شما و نوزادتان ندارد. هم‌چنین، خطرات احتمالی استفاده از آن را نیز قبل از خرید بهتر است در نظر گرفت، پس در هنگام استفاده از آن باید یک چشم‌تان به نوزاد خود باشد. اگر به هر دلیلی مایل به خریدن این وسیله هستید، بهتر است که کودک خود را در فروشگاه داخل تاب‌ها یا گهواره‌های برقی بگذارید تا از واکنش او در این مورد مطمئن شوید.

بهتر است که این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نوزاد را برای مدت زمان طولانی نمی‌توان داخل تاب برقی قرار داد، زیرا ممکن است در شکل‌گیری ستون فقرات یا مهارت‌های حرکتی او اثری سوء بگذارد.

روروئک:

در مورد استفاده از روروئک نظریه‌های مختلفی وجود دارد؛ برخی معتقدند که استفاده‌ی کودک نوپا از این وسیله سبب قوی شدن و آماده شدن سریع‌تر ماهیچه‌ها برای یادگیری راه رفتن می‌شود. در واقع این وسیله به همین منظور طراحی و ساخته شده است. اما از سویی دیگر بیشتر پزشکان نظریه‌ای کاملا متفاوت مبنی بر مضر بودن این وسیله برای رشد صحیح اندام‌های حرکتی، پا‌ها و ستون فقرات می‌شود. از آنجایی که کودک برای حرکت دادن آن از نو انگشتان پای خود استفاده می‌کند، این امر راه رفتن را برای او دشوارتر خواهد کرد،، زیرا که نیاز است تا کف پای خود را کاملا رو روی زمین قرار داده تا تعادلش حفظ شود. از سوی دیگر به دلیل شکل قرارگیری زانو‌ها به صورت نیمه خم، احتمال عارضه زانوی پرانتزی را در کودکتان افزایش می‌دهد.

هم‌چنین استفاده از این وسیله احتمال خطرات فیزیکی بسیاری را در برمی‌گیرد. از آنجایی که بیشتر وزن کودک در قسمت بالایی آن قرار دارد، احتمال افتادن بسیار زیاد است. برخورد پای کودک شما با چرخ‌ها نیز ممکن است برای او دردناک و ناراحت کننده باشد. هچنین با این وسیله کودک شما قادر است به هر نقطه‌ای مانند آشپزخانه، به شمت شومینه یا بخاری، مواد شوینده و… سرک بکشد بدون این که متوجه خطری باشد که او را تهدید می‌کند. از اتفاقات ناگوار این وسیله سقوط او از بالای پله‌ها نیز هست. اکنون با وجود موارد ذکر شده در مورد خرید آن مجددا فکر کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون