کد خبر: ۲۹۴۲۴
۱۸:۱۶ -۱۰ خرداد ۱۴۰۰
پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، صدای تولیدکنندگان لوازم خانگی را به گوش مسئولان رساند و دو معضل اصلی در این صنعت را بازگو کرد.

اکبر پازوکی

نشان تجارتاکبر پازوکی با اشاره به اینکه اتحادیه فقط بر واحد‌های کسب جوازدار نظارت دارد، اظهار کرد: ما کالای قاچاق و بدون گارانتی را رصد می‌کنیم.

وی با ابراز تاسف نسبت به خودتحریمی و قاچاق لوازم خانگی به کشور، گفت: این‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده است و از دیگر سو مواد اولیه به قدری گران شده است که درد و دل تولیدکننده دو موضوع گرانی و قاچاق را در بر می‌گیرد.

پازوکی در عین حال وضعیت قاچاق را پس از طرح مجلس، قدری به سامان توصیف کرد و افزود: لوازم خانگی قاچاق هم که در فضای مجازی به فروش می‌رسد، در حال رصد است.

وی از مردم درخواست کرد که با وجود ممنوعیت ورود لوازم خانگی، از خرید کال‌های بدون ضمانت خودداری کنند.

پازوکی رسالت اتحادیه را کمک به مردم و بازنمایی نوع گارانتی کالای اصل دانست و افزود: مردم باید از اصالت گارانتی مطلع شوند تا دست سودجویان که شماری اندک هم نیستند، به رسالت اصلی خود نرسند!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به رادیو گفتگو گفت: تمام فروشندگان مجوز دار لوازم خانگی لوگویی پشت شیشه مغازه خود نصب کرده اند و مردم باید به آن توجه نمایند.

پازوکی بررسی شناسه صنفی کسبه و فروشندگان لوازم خانگی را توسط مشتریان الزامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مغازه‌ای فاقد لوگو روی در ورودی است، از خریداری محصول از آن کاسب خودداری کنید.

وی ادامه داد: برخی جواز کسب را در معرض دید مردم قرار نمی‌دهند، اما لوگویی که پشت شیشه نصب شده است، به دلیل اطلاع رسانی به مردم است.

پازوکی با بیان اینکه امروز فقط نوعروسان برای خرید لوازم خانگی اقدام می‌کنند و [نو کردن لوازم و خرید مرسومِ لوازم خانگی که در گذشته در هر خانواده‌ای اتفاق می‌افتاد، به دلیل گرانی شکل نمی‌گیرد]، اضافه کرد: ۹۰درصد مردم دیگر قدرت خرید یخچال ساید را ندارند.

وی درباره هزینه‌های بالای تولید هم سخن گفت و یادآوری کرد: قیمت تمام شده بالا رفته است و از طرفی قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکرده است.

پازوکی افزود: دولت هیچ کمکی به قشر متوسط مردم نکرده است، ولی خوشبختانه استاندارد وسایل برقی به سوی جهانی شدن پیش می‌رود.

این مقام مسئول در حوزه لوازم خانگی گفت: این خبر را به مردم نوید می‌دهیم که چند شرکت بزرگ تولید موتور لوازم خانگی را در کشور آغاز کرده اند و در آینده نزدیک مشکلی در تولید موتور کولر گازی نخواهیم داشت.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون