کد خبر: ۲۷۷۸۵
۱۳:۵۲ -۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
صدیق پور، دبیر انجمن جوجه یکروزه کشور گفت: اگر واردات تخم نطفه دار مستمر باشد قطعا تولیدکنندگان داخلی نیز واکنش نشان می‌دهند و دیگر کسی تولیدکننده نخواهد بود.

واردات تخم مرغ

نشان تجارت - با واردات تخم نطفه دار توسط شرکت پشتیبانی گمانه زنی‌هایی در خصوص آزاد شدن واردات این محصول به گوش می‌رسد که با توجه به اینکه کشور ایران از دیرباز صادر کننده تخم نطفه دار بوده است واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است. بخصوص اینکه آزاد شدن واردات می‌تواند ضرر‌های بسیاری برای صنعت مرغداری کشور به همراه داشته باشد.

واردات تخم نطفه دار آزاد نیست با این وجود شرکت پشتیبانی امور دام در حال وارد کردن یک تعداد محدود جوجه و تخم نطفه دار برای ذخایر استراتژیک خود است.

محمدرضا صدیق پور، دبیر انجمن جوجه یکروزه کشور در این خصوص به «بازار» گفت: در حال حاضر خوشبختانه واردات تخم نطفه دار آزاد نیست با این وجود شرکت پشتیبانی امور دام در حال وارد کردن یک تعداد محدود جوجه و تخم نطفه دار برای ذخایر استراتژیک خود است.

صدیق پور افزود: واردات تخم نطفه دار از سوی شرکت پشتیبانی در حالی صورت می‌گیرد که ایران تا پیش از این صادر کننده بوده است. اما وقفه ایجاد شده در جوجه ریزی ذخایر استراتژیک را با مشکلاتی مواجه کرده که قرار بر این شده بخشی از آن را از طریق واردات تامین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد واردات مستمر باشد، گفت: قرار بر این است که واردات مقطعی باشد. با این وجود اگر تداوم پیدا کند واحد‌های تولید جوجه یکروزه قطعا واکنش نشان خواهند داد و شرایطی پیش می‌آید که دیگر کسی تولیدکننده نباشد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون