کد خبر: ۲۷۶۴۷
۱۳:۴۸ -۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ابریشمی، رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته گفت: میزان تولیدات صنعت آسانسور به دلیل رکود صنعت ساختمان سازی کاهش یافته است.

تولید آسانسور

نشان تجارت - رئیس اتحادیه کشوری آسانسور؛ پله برقی و خدمات وابسته گفت: میزان تولیدات صنعت آسانسور به دلیل رکود صنعت ساختمان سازی کاهش یافته است این در حالیست که صنعت آسانسور کشور از توان اجرایی بالایی برخودار است و ظرفیت تولید بیش از ۸۰ هزار دستگاه در سال را دارد.

عباس ابریشمی افزود: در حال حاضر توان اجرایی صنعت آسانسور کشور با رکود صنعت ساختمان از تولید ۸۰ هزار دستگاه در سال به ۳۰هزار دستگاه کاهش یافته است و واحد‌های تولیدی این صنعت تنها با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی این بخش ضروریست.

وی تصریح کرد: به طور کلی بیش از ۹۵ درصد آسانسور‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و برخی از آسانسور‌ها به طور کامل و صدرصد در داخل تولید می‌شوند که بسته به نوع ارتفاع آسانسور، سرعت و ظرفیت آن متفاوت است و قطعات دستگاه‌هایی که از سرعت و ارتفاع بالاتری برخودار هستند وارداتی بوده که عمده واردات کشور نیز از چین می‌باشد.

ابریشمی با تاکید بر اینکه صنعت آسانسورکشور توان صادراتی خوبی دارد، اظهار کرد: تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخودار هستند و ظرفیت و توان افزایش تولیدات نیز وجود دارد، در این راستا علیرغم مشکلات پیش رو در این حوزه به دنبال بازار‌های صادراتی هستیم که دولت می‌بایست حمایت‌های لازم را از صنعت آسانسور در حوزه صادرات داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر میزان صادارت صنعت آسانسور کشور بسیار اندک است که بیشتر به کشور‌های عراق و سوریه می‌باشد و بدیهی است با حمایت از صنعت تولید، آسانسور کشور‌های عراق، سوریه، عمان، حوزه سی. آی. اس و حتی اوکراین، می‌توانند بازار خوبی برای محصولات و خدمات ایرانی باشند.

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور؛ پله برقی و خدمات وابسته تصریح کرد: صنعت آسانسور در دو بخش فعالیت دارد که یک بخش تولید قطعات آسانسور است که کارخانجات تولیدی قطعات در شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند و زیر نظر وزارت صمت هستند و بخش دیگر تولید و مونتاژ آسانسور است که بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت آسانسور در کشور زیر نظر اتحادیه فعال هستند و مقوله دیگری نیز به نام تولید آسانسور کامل داریم که این بخش نصب کامل آسانسور در ساختمان را به عهده دارند، چرا که برخی قطعات آسانسور باید در زمان نصب در ساختمان مونتاژ شوند و استاندارد بگیرند.

وی با اشاره به اشتغالزایی در صنعت آسانسور اظهار کرد: حدود ۵۰ هزار نفر در این صنعت فعال هستند و اگر به صنعت آسانسور نیز همانند صنعت خودرو توجه شود اشتغالزایی و صادرات بیشتری را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

ابریشمی افزود: در خصوص ارائه خدمات فنی و مهندسی و تعمیرات آسانسور در راستای کیفی سازی صنعت آسانسور سامانه جدیدی راه اندازی شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای حصول اطمینان مشتریان صنعت آسانسور شورای حل اختلاف به صورت تخصصی تشکیل شده است تا بتوان در صورت لزوم مسائل و مشکلات آنان توسط اشخاص از جنس خودشان و با همان تخصص رسیدگی گردد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون