کد خبر: ۲۷۶۴۱
۱۲:۵۴ -۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
علم بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران از افزایش قیمت مواد اولیه توسط شرکت‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه دهیم قیمت مواد اولیه شوینده‌ها افزایش یابد.

قیمت مواد اولیه شوینده ها

نشان تجارت - بختیار علم‌بیگی گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت شوینده ها در بازار، باید از افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنایع شوینده ها در کشور جلوگیری شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بیان کرد: آخرین بار در آبان ماه سال گذشته قیمت ۵ قلم مواد شوینده ۳۰ درصد ( پودر رختشویی، صابون، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و خمیردندان) و مابقی ۴۰ درصد افزایش یافت و از آن تاریخ تاکنون هیچگونه افزایش قیمتی در شوینده ها و مواد بهداشتی در کشور نداشتیم.

این مقام مسئول در انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اظهار داشت: در حال حاضر منتظر هستیم تکلیف وضعیت قیمت مواد اولیه روشن شود تا تولیدکنندگان مواد شوینده در کشور مجبور به افزایش قیمت نباشند.

وزیر صنعت دستور داده افزایش قیمت مواد اولیه شوینده ها ساماندهی شود

علم بیگی خاطرنشان کرد: در این خصوص جلسه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و ایشان دستور دادند که موضوع افزایش قیمت مواد اولیه شوینده ها مورد بررسی قرار گیرد و تا آنجا که امکان دارد، قیمت مواد اولیه شوینده ها توسط شرکت های دولتی ساماندهی شود.

هم اکنون حدود ۲۰۰ تولید کننده بزرگ و کوچک در حوزه تولید شوینده ها و مواد بهداشتی و آرایشی در کشور فعال هستند و در حال حاضر ظرفیت تولید کنندگان این محصولات ۲ تا ۲.۵ برابر مصرف داخلی است.

علم بیگی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰۰ تولید کننده بزرگ و کوچک در حوزه تولید شوینده ها و مواد بهداشتی و آرایشی در کشور فعال هستند، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید کنندگان این محصولات ۲ تا ۲.۵ برابر مصرف داخلی است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران خاطر نشان کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزدها، هزینه های انرژی، افزایش هزینه های حمل و نقل و انبارداری از مهمترین دلایل افزایش هزینه های تولیدکنندگان است که آنها هم مجبور به افزایش قیمت می شوند.

۱۱۶ میلیون دلار مواد شوینده در سال ۹۹ صادر شد

این مقام مسئول در هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه میزان صادرات شوینده های ایرانی در سال ۹۹ به بازارهای چقدر بوده است، گفت: متاسفانه به علت نبود مراودات بانکی، صادرات ما بسیار اندک است و سال گذشته در ۱۰ ماهه نخست در مجموع ۱۱۶ میلیون دلار صادرات داشتیم.

علم بیگی، کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق، سوریه و برخی از کشورهای منطقه را بازارهای هدف صادرات مواد شوینده ایرانی اعلام کرد.

کارخانه های تولید مواد بهداشتی و شوینده در ایران از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و باید برای کسب درآمدهای ارزی شرایط صادرات همراه با مراودات بانکی فراهم شود تا بتوانیم بخشی زیادی از محصولات ایرانی را به کشورهای منطقه صادر کنیم.

وی تاکید کرد: کارخانه های تولید مواد بهداشتی و شوینده در ایران از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و باید برای کسب درآمدهای ارزی شرایط صادرات همراه با مراودات بانکی فراهم شود تا بتوانیم بخشی زیادی از محصولات ایرانی را به کشورهای منطقه صادر کنیم.

تولید ۸۵۰ هزار تن شوینده برای مصرف داخلی

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اظهار داشت: کارخانه های شوینده برای تامین نیازهای داخلی سالانه ۸۵۰ هزار تن مواد بهداشتی تولید می کنند و به راحتی برای افزایش صادرات می توانند مقدار محصولات خود را به بیش از ۱۵۰هزار تن افزایش دهند.

به گفته علم بیگی، خوشبختانه تاکنون در بازار هیچ کمبودی نداریم و تولید کنندگان ایرانی تلاش کرده اند که همواره قفسه فروشگاه ها از شوینده ها کمبودی نداشته باشند و همیشه مواد بهداشتی و شوینده ها به وفور در بازار موجود بوده است.

افزایش قیمت مواد اولیه و رشد قیمت ها مصرف شوینده ها را کاهش می دهد

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بیان کرد: همواره افزایش قیمت مصرف را کاهش می دهد و وقتی قیمت مواد اولیه افزایش یابد به تولید و مصرف در کشور لطمه می زند.

علم بیگی در پایان با بیان اینکه امیدواریم مشکلات مربوط به افزایش قیمت مواد اولیه توسط وزارت صنعت حل وفصل شود، تاکید کرد: تولید کنندگان مواد بهداشتی و شوینده ها هم اکنون منتظرتعیین تکلیف ساماندهی قیمت مواد اولیه هستند تا مجبور نشوند قیمت شوینده ها را افزایش دهند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون