کد خبر: ۲۷۵۱۲
۱۳:۲۹ -۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
نماینده رشت گفت: بداخلاقی بعضی از نمایندگان نباید به پای تمام نمایندگان نوشته شود یا مثلاً بداخلاقی رییس جمهور نباید به پای تمام دولتی‌ها نوشته شود، چون خیلی از دولتی‌ها به‌خوبی در حال کار هستند.

محمدرضا احمدی

نشان تجارت - محمد آیتی: وقتی دوم اسفند ۱۳۹۸ آرایش مجلس یازدهم مشخص شد، بسیاری پیش‌بینی تقابل مجلس با دولت را کردند.

حال حدود یک سال از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و اتفاقاً پیش‌بینی‌ها هم درست از آب درآمد؛ تقابل مجلس با دولت روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و اگر عمر دولت دوازدهم رو به پایان نبود شاید این تقابل رنگ و بوی جدی‌تر هم به خود می‌گرفت.

از طرفی، اکثر بهارستان‌نشینان معتقدند دولت خسته و ناکارآمد است و در گفتار، رعایت اخلاق و انصاف را ندارد و از دیگر، دولتی‌ها می‌گویند بنای مجلس به ایراد و انتقاد است و نه تعامل.

به هر تقدیر تا اواسط مردادماه، دولت دوازدهم بر سر کار است و باید دید این فضای بگو مگو تا آن زمان ادامه خواهد داشت یا این دو قوه علیرغم اختلافاتشان این چند ماه، یکدیگر را تحمل می‌کنند و آیا اصلاً می‌توان به تعامل و همکاری آن‌ها در ادامه مسیر امیدوار بود یا خیر؟

در همین رابطه، محمدرضا احمدی نماینده رشت در مجلس یازدهم به نشان تجارت گفت: نگاه کلی من این است که چه مجلس و چه دولت اگر از مردم فاصله بگیرند، خیانت است و حتی اگر بخواهند به‌خاطر منافع مردم به هم نزدیک نشوند هم خیانت است.

این نماینده اصولگرا افزود: مجلس و دولت هر دو نوکر مردم هستند. باید همه کار‌ها برای مردم انجام شود و مردم هم به‌خوبی قضاوت می‌کنند و می‌بینند که آیا آن‌ها برای حفظ منافع جامعه کار می‌کنند یا خیر؟

نماینده مردم رشت تصریح کرد: مثلاً در مورد بحث کمک معیشتی به مردم که قرار بود به افرادی که از کرونا آسیب دیده‌اند کمک شود، دولت اول گفت منابع این طرح را نداریم و اشکالات عجیب و غریبی گرفت و بعد مجلس محل منابع را مشخص کرد و سپس دولت گفت حالا که اینطور است خودم طرح را اجرا می‌کنم. این نشان می‌دهد که دولت تمام قد در برابر مجلس ایستاده و این اشتباه بزرگی است.

احمدی یادآور شد: رهبر انقلاب گفتند اگر توهینی به دولت شود تخلف است و ضرورت دارد که به این توصیه پدرانه توجه شود. از طرفی، هیچ چیزی نباید با مردم عوض شود و مردم باید خط قرمز ما مجلسی‌ها باشد. امید است دولت و مجلس در مقابل هم و بدتر از آن، مقابل مردم قرار نگیرند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: بداخلاقی بعضی از نمایندگان نباید به پای تمام نمایندگان نوشته شود یا مثلاً بداخلاقی رییس جمهور نباید به پای تمام دولتی‌ها نوشته شود، چون خیلی از دولتی‌ها به‌خوبی در حال کار هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان باقیمانده از عمر دولت، فضای تقابلی مجلس و دولت ادامه پیدا خواهد کرد؟ گفت: اگر وضع به همین منوال پیش برود مردم آسیب می‌بینند و من می‌خواهم که مجلس و دولت به‌خاطر مردم با هم وحدت داشته باشند.

احمدی در ادامه بیان کرد: آقای روحانی نباید به‌واسطه کرونا خود را مخفی کند. بهتر است مثل ما ۲۹۰ نماینده که به مجلس می‌آییم او هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانه ملت بیاید. ایشان هرچه از مردم و مجامع فاصله بگیرد این سوء نظر‌ها بیشتر و طبیعتاً مردم به مسئولان بی‌اعتمادتر می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم را به‌دست آوریم، چون این رویکرد می‌تواند به کشور مخصوصاً در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون