کد خبر: ۲۷۲۵۸
۰۹:۴۵ -۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
شکست تیم استقلال مقابل الدحیل باعث شد تا کار تیم استقلال برای صعود به عنوان تیم صدرنشین گروهش دشوار شود.

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

نشان تجارت - تیم استقلال در حالی بامداد یکشنبه ۲۷ فروردین به مصاف تیم الدحیل در دور برگشت رقابتهای لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ می‌رود که این تیم در آخرین بازی دور رفت مقابل همین تیم قطری با شکست ۴ بر ۳ مغلوب این تیم شد.

از دست رفتن سه امتیاز حساس بازی رو در رو مقابل الدحیل موجب شد تا این تیم با ۷ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از استقلال در صدر جدول بایستد. این یک امتیاز و سه دیدار باقیمانده موجب می شود تا استقلال کار نسبتاً دشواری برای صعود به عنوان صدرنشین گروه خود پیش روی داشته باشد.

بررسی سه نتیجه احتمالی استقلال در دیدار برگشت روبروی الدحیل مشخص می کند این تیم با شکست در آخرین دیدار دور رفت تقریبا کار خود را سخت کرد در حالی که می توانست با برد در بازی آخر 9 امتیازی شده و راه آسانی برای صعود به عنوان تیم صدرنشین را پیش رو داشته باشد.

*اگر استقلال برنده شود

اگر استقلال بازی برگشت مقابل الدحیل را با برد پشت سر بگذارد ۹ امتیازی می شود و ۲ امتیاز از الدحیل جلو می افتد. در این صورت با یک برد و یک مساوی مقابل الشرطه و الاهلی 13 امتیازی و قطعاً صدرنشین گروه C رقابت‌ها خواهد شد. حتی اگر الدحیل هر دو بازی بعدی خود را هم ببرد با توجه به شکست مقابل استقلال و آوراژ گل خوب نماینده کشورمان در رده دوم و هم امتیاز با استقلال خواهد بود.

*تساوی با الدحیل!

اگر استقلال در دیدار با الدحیل مساوی کند تیم قطری ۸ امتیازی و استقلال ۷ امتیازی خواهند شد. در این صورت استقلال حتی اگر هر دو بازی باقیمانده (پس از رویارویی با الدحیل) خود را با برد پشت سر بگذارد و ۱۳ امتیازی شود باید در انتظار نتایج تیم الدحیل بنشیند. چرا که نماینده قطر با کسب دو برد ۱۴ امتیازی شده و استقلال باز هم در گروه خود دوم خواهد شد. مگر اینکه الدحیل در دیدار با الاهلی یا الشرطه امتیاز از دست بدهد.

*شکست استقلال!

بدترین حالت برای تیم استقلال در دیدار با الدحیل، شکست نماینده کشورمان در بازی برگشت است! استقلال در این صورت 6 امتیازی در رده دوم جدول می‌مانند و الدحیل به امتیاز ۱۰ می رسد که با یک برد و یک مساوی از دو دیدار آخرش ۱۴ امتیازی شده و قطعاً به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود می کند. مگر اینکه الدحیل در دو دیدار پایانی خود دو تساوی یا یک تساوی و یک شکست داشته و استقلال هر دو بازی را ببرد که باز هم در یک صورت با تیم الدحیل در امتیاز ۱۲ برابر میشود و آنجا تیم الدحیل که در دو دیدار رفت و برگشت استقلال را شکست داده باز هم به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد.

*استقلال حتما باید برنده شود

استقلال با شکستی که در آخرین دیدار دور رفت متحمل شد در دیدار دوباره با الدحیل قطعاً باید این تیم را شکست دهد تا هم از نظر امتیازی از حریف قطری پیشی بگیرد و هم بخت خود برای رسیدن به دور یک هشتم نهایی به عنوان تیم صدرنشین را بیشتر کند. هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی استقلال مقابل الدحیل قطعاً کار شاگردان مجیدی برای صدرنشینی و صعود به دور بعد را با مشکل مواجه خواهد کرد.

*نقطه ضعف را برطرف کنید

مهمترین نکته‌ای که کادرفنی استقلال در دیدار برگشت مقابل الدحیل باید مد نظر داشته باشد حفظ تمرکز بازیکنان این تیم در خط دفاعی است. در بازی رفت شاهد بودیم اشتباهات مکرر بازیکنان خط دفاعی به ویژه در جناح چپ تیم استقلال و یکی دو اشتباه غیرمنتظره از مسعود ریگی هافبک دفاعی این تیم سبب شد تا استقلال ۴ گل مشابه را از حریف قطری اش دریافت کرده و یک شکست بی موقع را تجربه کند و به تنها تیمی ایرانی تبدیل شود که در دور رفت شکست را تجربه کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون