کد خبر: ۲۷۱۹۰
۱۴:۳۹ -۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌داران مطرح کرد
رئیس اتحادیه رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران می‌گوید:با چه تدبیری در نظر گرفتند یک رستوران از ساعت ۲۰ تا ۲۱ فعالیت و فروش داشته باشد تا اجاره بها، حقوق کارگر، مالیات و ده‌ها هزینه دیگر را پرداخت کند!

محدودیت های کرونایی

نشان تجارت - هنوز مشاغل گروه‌های دوم، سوم و چهارم در تهران و بیشتر شهر‌های کشورتعطیل است.هرچند برای سلامت شهروندان و کاهش شیوع کرونا ویروس نیاز به کاهش تردد و تجمع در سطح شهر ضروری است.

اما خسارت تعطیلی صنوف مختلف از سال گذشته تا کنون هنوز به این فعالان صنفی پرداخت نشده است.

نگرانی فعالان صنفی از ادامه محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها بی دلیل نیست. چراکه پس از شیوع کرونا ویروس هیچ اقدام حمایتی از سوی دولت برای تقویت اصناف تعطیل شده اجرا نشده است.

سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران می‌گوید: ‌هنوز این رسته صنفی نتوانستند خسارت تعطیلی‌های سال گذشته را جبران کنند. ادامه تعطیلی‌ها منجر به ورشکستگی فعالان بیشتر این صنف شد.

میر ابراهیمی ادامه داد: ‌امروز بیشترفعالان این رسته صنفی دیگر توان فعالیت ندارند. واگذاری واحد‌های صنفی جهت اجاره به سایر مشاغل گزینه‌ای برای رهایی از این مشکل بوده است.

این فعال صنفی با انتقاد از اینکه رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران این روز‌ها تنها به واسطه بیرون برمی بایست به فعالیت خود ادامه دهند، گفت:‌ با آغاز ماه مبارک رمضان عملاً از صبح تا غروب هیچ یک از این واحد‌های صنفی مجوزفعالیت ندارند.

وی تصریح داشت:‌ زمان بیرون برتوسط رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران تا ساهت ۹ شب است. البته این مدت برای انجام فعالیت بسیار محدود و ناکافی است.

یک رستوران دار با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و محدودیت ساعت فعالیت در سطح شهر چطور می‌تواند از ساعت ۲۰ تا ۲۱ غذای آماده شده خود را بفروش برساند؟! میر ابراهیمی با طرح این سوال ادامه داد:اتحادیه رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران با تکرار ارسال نامه به سازمان اصناف تهران خواستار افزایش ساعت اجازه فعالیت رستوران داران شد.

به اعتقاد میرابراهیمی، با چه تدبیری در نظر گرفتند یک رستوران دار از ساعت ۲۰ تا ۲۱ فروش داشته باشد تا اجاره بها، حقوق کارگر، مالیات و ده‌ها هزینه دیگر را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اما متأسفانه تا کنون هیچ پاسخی در این زمینه بدست اعضا نرسیده است.

به گفته میر ابراهیمی، طبق سنوات گذشته در ایام ماه مبارک رمضان رستوران‌ها از اذان مغرب تا یک ربع به اذان صبح اجازه فعالیت داشتند. اما امسال با اعمال محدودیت عدم تردد و فعالیت از ۹ شب عملاً این رسته صنفی با مشکل جدی مواجه شده اند.

این فعال صنفی ادامه داد: ریزش بیش از ۱۵ درصداز فعالین این صنف در سال جاری نشان می‌دهد که وضعیت این رسته بحرانی است. چرا هیچ مرحعی به داد اصناف نمی‌رسد و تنها تعطیلی را راهکار قطع زنجیره کرونا می‌دانند .

به گفته میر ابراهیمی، بیشتررستوران داران از اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس‌ها جدا شده و تحت نظراتحادیه کبابی، حلیم شده اند.

وی تصریح داشت:‌ کبابی‌ها به دلیل عدم نظارت کافی براحتی کباب را همراه برنج آماده کرده و تحویل مشتری می‌دهند.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران یادآور شد: نکته دیگر اینکه کبابی هادر این ایام (ماه رمضان) در ساعت‌های مختلف روز اقدام به تهیه غذا کرده و بفروش می‌رسانند. از این رو بیشتر رستوران داران تصمیم به تغییر رسته صنفی بدلیل دریافت مجوز فعالیت کرده اند.

این فعال صنفی در ادامه گفت:‌ حدود ۱۰۰۰ واحدصنفی دارای جواز کسب دائم و معتبر رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های تهران مشغول فعالیت بودند. متأسفانه به دلیل عدم حمایت دولت این تعداد باریزش بسیار مواجه شد.

وی تصریح داشت: از این تعداد امروز حدود ۷۰۰ رستوران‌داران و سلف‌سرویس‌های درتهران فعال می‌باشد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون