کد خبر: ۲۶۹۷۹
۱۳:۳۸ -۳۰ فروردين ۱۴۰۰
عضو هیات مدیره کسب و کار‌های مجازی مطرح کرد
جدال بر سر فروش دارو در پلتفرم‌های آنلاین میان دولتی‌ها و فعالان بخش خصوصی در حالی ادامه دارد که به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، قهرمان این داستان هزار و یک شب، نه استارتاپ‌های خرده پا، که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارویی است که این روز‌ها شمشیر را از رو بسته است.

کسب و کارهای مجازی

نشان تجارت - زخم فروش دارو در فروشگاه‌های اینترنتی با توئیت حمید محمدی مدیرعامل دیجی‌کالا و پاسخ کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو یک بار دیگر، سر باز کرده است. حالا آقای سخنگو گفته فروش آنلاین دارو تخلف است و مردم هم موارد را گزارش دهند.

محدودسازی استارتاپ‌های تأمین دارو سلامت مردم را قربانی منافع گروهی خاص کرده

در این میان اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی، با نامه‌نگاری به رئیس‌جمهور وارد گود شده‌اند و شکایت برده‌اند که «استارتاپ‌های فعال در ارسال محصولات بهداشتی و دارویی که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه کسب‌و‌کار‌های مجازی به عنوان تنها نهاد قانونی در این حوزه هستند، با برخی دستورالعمل‌ها و ضوابط قدیمی و به‌روزنشده توسط سازمان غذاودارو مواجه‌اند که اجازه هرگونه فعالیتی را از آن‌ها سلب کرده است.»

عضو هیات مدیره کسب و کار‌های مجازی با بیان اینکه در ماجرای مخالفت وزارت بهداشت با فروش آنلاین دارو در پلتفرم‌های اینترنتی، پای منافع عده‌ای خاص در میان است، گفت: آقای سخنگوی سازمان غذا و دارو در حالی مدعی است که فروش دارو در پلتفرم‌های اینترنتی بازی با جان مردم است، که اقدام وزارت بهداشت مبنی بر مخالفت با فروش آنلاین و در پی آن مراجعه مردم به داروخانه‌ها به معنای واقعی بازی با جان مردم است.

تهدید داروخانه‌های آنلاین ازسوی وزارت بهداشت

رضا الفت نسب ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنند که فروش اینترنتی دارو‌های بدون نسخه توسط پلتفرم‌ها و مارکت پلیس‌ها ممنوع است. حتی داروخانه‌ها را تهدید کرده که اگر با پلتفرم‌های اینترنتی کار کنند برایشان مشکل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نامه اتحادیه کسب و کار‌های مجازی به ریاست جمهوری مبنی بر ورود به بحث فروش آنلاین دارو گفت: بار‌ها از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم که دستورالعمل فروش آنلاین دارو‌های بدون نسخه و مکمل‌ها را مشخص کنند تا پلتفرم‌های آنلاین بتوانند این کار را انجام دهند؛ اما وزارت بهداشت از این کار شانه خالی می‌کند.

نسخه پیچی داروخانه‌ها در واتساپ و تلگرام

عضو هیات مدیره کسب و کار‌های مجازی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها به دلیل خیز و شیوع کرونا با استفاده از واتساپ و تلگرام نسخه‌ها را دریافت و آماده می‌کنند و برای مردم می‌فرستند، زیرا مردم ترجیح می‌دهند به دلیل تردد بیماران کرونایی به داروخانه مراجعه نکنند.

الفت نسب با بیان اینکه می‌توان فروش دارو‌های بدون نسخه و مکمل‌ها را نیز زیر بار آنلاین برد و این کار شدنی است، گفت: ما در حالی متهم به بازی با جان مردم ازسوی وزارت بهداشت هستیم که آقایان باید پاسخ دهند ما داریم با جان مردم بازی می‌کنیم یا مسئولان که می‌خواهند مردم در شرایط کرونایی در داروخانه حضور یابند؟

فروش دارو در چنبره وزارت بهداشت

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت هر چیزی را که در حوزه سلامت است متاسفانه در انحصار و چنبره خود نگه داشته است، ادامه داد: چه منافعی در میان است که وزارت بهداشت با فروش آنلاین دارو در پلتفرم‌ها و مارکت پلیس‌ها آن هم ازسوی داروخانه‌های آنلاین دارای مجوز از خود وزارتخانه مخالفت می‌کند؟

عضو هیات مدیره کسب و کار‌های مجازی با بیان اینکه سیاست‌هایی که وزارت بهداشت به کار می‌برد برخلاف سلامت مردم است، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حالی فروش دارو را در انحصار داروخانه‌ها نگه داشته که داروخانه‌ها تخلفات فراوانی دارند ازجمله اینکه محصولات مختلفی اعم از تجهیزات پزشکی در آن‌ها فروش می‌رود و تنها جای سیگار خالی است! گویی داروخانه سوپرمارکت شده است.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون