کد خبر: ۲۶۰۵۲
۱۸:۱۷ -۱۵ فروردين ۱۴۰۰
مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه عزمی در دولت برای توجه به صادرات وجود ندارد و اگر عزمی وجود داشت باید یک ستاد راهبردی به منظور رونق صادرات در کشور شکل می‌گرفت.

مجتبی یوسفی

نشان تجارت - مجتبی یوسفی با اشاره به چالش‌های امر صادرات در کشور گفت: یکی از موضوعات جدی ما در اقتصاد بی‌برنامگی در حوزه صادرات و واردات است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد تصمیم‌های موازی بین دستگاهی و بین وزارتخانه‌ای در این بخش هستیم که در نهایت هم صادر کننده و هم واردکننده و هم مردم که مصرف کننده هستند در این زمینه ضرر کرده‌اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همچنین بانک مرکزی در سال گذشته ۲۴۰ بخش نامه در زمینه صادرات صادر کرد لذا اگر ما خودمان را جای صادرکننده بگذاریم می‌بینیم مشکلات در این بخش متعدد است.

وی با بیان اینکه صادرکننده ما در چند جبهه می‌جنگد و تنهاست و هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌شود، اظهار داشت: مسئولین با صدور بخش‌نامه‌های خلق الساعه یک روز کالایی را آزاد و روز دیگر کالایی را ممنوع می‌کنند.

مسئولین با صدور بخش‌نامه‌های خلق الساعه یک روز کالایی را آزاد و روز دیگر کالایی را ممنوع می‌کنند

یوسفی با بیان اینکه صادر کنندگان بدون حمایت وزارتخانه‌ای و بدون استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه فعالیت می‌کنند، بیان داشت: در حال حاضر جنگ فعلی، یک جنگ اقتصادی است و همه این تحریم‌ها برای منافع اقتصادی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از سیاست‌های غلط ما باعث شده تا مزیت‌های خودمان را در بازار جهانی از دست بدهیم، گفت: ما در بین ۱۵ کشور همسایه بهترین بازار را داریم و البته برخی از خطا‌ها باعث شده تا ما این بازار‌ها را رها کرده‌ایم.

یوسفی با بیان اینکه متأسفانه صادرات مورد استقبال دولت‌ها نبوده است، گفت: متأسفانه عزمی در دولت پیرو توجه به صادرات وجود ندارد و اگر عزمی وجود داشت باید یک ستاد راهبردی در راستای صادرات در کشور شکل می‌گرفت.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون