کد خبر: ۲۵۶۶۴
۱۹:۰۵ -۰۸ فروردين ۱۴۰۰
آسایش، رئیس اتحادیه صنف قنادان یزد با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی‌سازی و کمبود آن، اعلام کرد که اگر بر همین روال پیش رود، در آینده‌ای نه چندان دور، شیرینی یزدی، کام کسی را شیرین نخواهد کرد.

قیمت شیرینی

نشان تجارت - علیرضا آسایش در گفتگو با خبرنگار بازار خاطرنشان کرد که تا پایان ماه رمضان اتحادیه قنادان افزایش قیمت نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اصل اتحادیه بر عدم افزایش قیمت است، ولی به علت گران شدن مواد اولیه شیرینی‌سازی و افزایش حقوق کارگر، این صنف مجبور به افزایش ۴۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت شیرینی شد.

رئیس اتحادیه قنادان یزد گفت: بااین حال، قیمت شیرینی در یزد نسبت به شهر‌های بزرگ مثل تهران ۲۰ تا ۲۵ درصد و نسبت به شهر‌های دیگر ۱۵ درصد ارزان‌تر است.

وی تأکید کرد: این در حالی است که دستمزد خلیفه‌های شیرینی‌پزی در یزد بیشتر از تهران است و این استان نسبت به کلانشهر‌ها بیشتر دچار کمبود و گرانی مواد اولیه مثل روغن است که اگر وضع بر همین منوال باشد، کمر قنادی‌ها خواهد شکست.

آسایش در مورد نرخ شیرینی در یزد گفت: قیمت شیرینی‌تر در یزد هر کیلو ۴۸ هزار تومان است؛ این در حالی است که در شهر‌های بزرگ مثل تهران این قیمت به ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان و در دیگر شهر‌ها به قیمت ۵۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: ادامه این روند، کیفیت شیرینی یزد را کاهش می‌دهد و شهر‌های دیگری، چون کرمان، قزوین و تبریز گوی سبقت را از قطب شیرینی ایران می‌ربایند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون