کد خبر: ۲۵۶۶۳
۱۹:۰۰ -۰۸ فروردين ۱۴۰۰
عبقری، رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی یزد گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم آرایشی و بهداشتی روبه‌رو خواهیم شد.

قیمت محصولات آرایشی

نشان تجارت - سید محمدعلی عبقری با بیان اینکه افزایش قیمت اقلام آرایشی با توجه به روند گرانی در کشور، یک فرآیند کاملا طبیعی است، گفت: تورم در سال گذشته صد درصد بود و افزایش قیمت‌ها به طور متناوب صورت گرفت.

وی ضمن بیان اینکه قیمت لوازم آرایشی در چندین مرحله دچار افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی شد، افزود: دلیل افزایش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۹ کمبود عرضه و افزایش تقاضا بود.

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: اوایل اسفند سال گذشته نیز ۱۵درصد افزایش هزینه گمرکی داشتیم که بر روند افزایش قیمت‌ها اثرگذار بود.

عبقری در مورد درصد افزایش قیمت لوازم آرایشی برقی اعم از سشوار، برس‌های حرارتی، مو پیچ و... گفت: این وسایل به علت عدم تولید داخل با افزایش قیمت ۱۵۰درصدی مواجه شد.

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی استان استفاده عمومی از ماسک، لغو مراسم‌های عروسی، دید و بازدید‌ها و مواردی از این دست را منجر به کاهش تمایل مردم به خرید لوازم آرایشی دانست.

وی در خصوص نظارت بر صنف لوازم آرایشی گفت: نظارت بر محصولات خارجی امکان پذیر نیست و بر تولیدات داخلی هم به دلیل درج قیمت، می‌توان نظارت محدودی انجام داد که البته به علت بی‌ثبات قیمت نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

عبقری بیان کرد: با این حال، اتحادیه با بازرسی سعی بر این دارد که سوء استفاده‌کنندگان و متخلفان را شناسایی کند و با تلاش معاونت غذا و دارو و اتاق اصناف، از گسیختگی بازار لوازم آرایشی جلوگیری به عمل آورد.

وی گفت: فروش اینترنتی اجناس تقلبی به عنوان اصل، یکی از مواردی بود که از طریق اتاق اصناف پیگیری شد و از فعالیت تعداد زیادی از این فروشگاه‌های اینترنتی جلوگیری به عمل آمد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون