کد خبر: ۲۵۴۷۷
۲۲:۵۰ -۰۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا قیمت طلا افت کرد؟
قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده اندکی کاهش یافت که تا حدودی تحت فشار برخی از فروش‌های مبتنی بر نمودار‌ها و بازار‌های سهام جهانی است که هفته معاملاتی را صعودی آغاز کرده است.

قیمت طلا

نشان تجارت - بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا روز دوشنبه کمی کاهش یافت که موجب شکل گیری روند صعودی در بازار‌های سهام شد. بر این اساس طلای آتی آوریل با کاهش ۳.۸۰ دلاری به قیمت ۱۷۳۷.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می‌در بازار کومکس نیویورک با کاهش ۰.۵۶۱ دلاری به قیمت ۲۵.۷۶ دلار در هر اونس معامله شد.

بازار‌های جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. هر سه شاخص اصلی ایالات متحده روز گذشته افزایش یافت. شرایط در بازار‌های سهام به گونه‌ای است که تمایل سرمایه‌گذاران به حضور در بازار‌های ریسک پذیر منجر به روند نزولی بازار فلزات گرانبها شده است. همزمان به دنبال اخراج ناگهانی مقام ارشد بانک مرکزی ترکیه از سوی رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری این کشور در روز شنبه ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا حدودا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

در بازار‌های مهم خارجی روز گذشته قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس اندکی کاهش یافت و به قیمت ۶۱.۳۰ دلار در هر بشکه معامله شد. شاخص دلار آمریکا هم نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافت. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده پس از آنکه هفته گذشته رکورد ۱.۷۵ درصدی را بر جای گذاشت، روز گذشته به ۱.۶۵ درصد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون