کد خبر: ۲۳۷۷۶
۱۰:۲۷ -۰۳ اسفند ۱۳۹۹
جعفرزاده در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
جعفرزاده گفت: مجلس یازدهم در چهار سال کاری خود به احتمال زیاد اگر به کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان هم رای دهد، اما وارد جزییات آن نمی‌شوند و تنها هدف آن‌ها از مطرح کردن این موضوع در زمان مجلس دهم، تخریب آن مجلس و کسب کرسی‌های مجلس یازدهم بوده است.

جعفرزاده ایمن آبادی

نشان تجارت - محمد آیتی: اکثر نمایندگان مجلس یازدهم وقتی وارد بهارستان شدند حرف از شفافیت‌سازی در همه امور و مخصوصاً رای‌های خودشان در مجلس را سر دادند، اما اواسط بهمن‌ماه وقتی پای عمل به میان آمد طرح شفافیت آرای نمایندگان تصویب نشد تا یکی از مهمترین وعده‌های مجلس یازدهم به واقعیت تبدیل نشود.

پس از این عدم‌اقبال به طرح، برخی نمایندگان احساس کردند اعتبار مجلس آسیب دیده و از این‌رو چندی پیش، با ۱۸۷ رای موافق ۳۸ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۴۷ نماینده حاضر با اولویت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقت شد و حال باید دید بالاخره سرنوشت این طرح به کجا خواهد رسید؟

در همین خصوص، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده سابق رشت به نشان تجارت گفت: نمایندگان مجلس یازدهم بسیار به عملکرد دوره قبلی مجلس انتقاد می‌کردند و در زمانی که مجلس دهم سرکار بود متعدداً به قانون‌هایی که از سوی مجلس تصویب می‌شد، اعتراض داشتند. به‌طور مثال مجلس دهم و نمایندگانش را به‌شدت تخریب کردند آن هم به‌علت تصویب نکردن قانون شفافیت آرای نمایندگان؛ اما الان نزدیک به یک سال است که زمام امور در دست مجلس یازدهم و نمایندگان به ظاهر انقلابی‌اش رسیده است، اما قانونی که ما را به‌خاطر آن مواخذه می‌کردند هم به تصویب نرساندند و نتیجه‌ای که می‌توان از عملکرد مجلس یازدهم گرفت، صادق نبودن مجلس به اصطلاح انقلابی با مردم ایران است.

وی افزود: نمایندگان مجلس یازدهم از تفکری نادرست پیروی می‌کنند، زیرا آن‌ها به هیچ عنوان اعتقادی به آرای مردمی ندارند و بیشتر برای حضور در مجلس شورای اسلامی درگیر کسب اعتماد افراد حزب خود هستند تا رای مستقیم مردم. نمایندگان این دوره به هیچ عنوان دموکراتیک نیستند و با چنین تفکری، نمایندگان مجلس هیچگاه قانون شفافیت آرای نمایندگان را به تصویب نخواهد رساند، زیرا آن‌ها کلیت آن را قبول ندارند و انتقاد آن‌ها به نمایندگان دوره قبلی صرفاً برای تخریب مجلس دهم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: پیشنهاد بنده به مجلس در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان این است که آن را تصویب کنند تا مردم اطلاع و شناخت بیشتری از نمایندگان مجلس انقلابی پیدا کنند. اما مجلس یازدهم برای اینکه زیاد پاسخگو رای و نظر خود در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، به‌خصوص اختلافات نادرست خود با دولت نباشد، تا جایی که امکان دارد از شفافیت آرای نمایندگان جلوگیری می‌کند.

نماینده سابق رشت بیان کرد: مجلس یازدهم هیچ برنامه‌ای برای اداره آینده اقتصادی و سیاسی ایران ندارد. مجلس از نمایندگان مختصص در حوزه خود تشکیل نشده است. با چنین شرایطی بعید به‌نظر می‌رسد مجلس یازدهم بتواند در بحث پیشرفت اقتصادی ایران اقدامی موثر انجام دهد. نمایندگان مجلس یازدهم بیشتر به‌جای تمرکز در حوزه قانون‌گذاری به حضور و کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ فکر می‌کند و دچار توهمی هستند که تصور دارند مردم از عملکرد آن‌ها رضایت دارند و اگر در انتخابات شرکت کنند حتماً به موفقیت خواهند رسید.

جعفرزاده اظهار داشت: نقدی بزرگی که می‌شود به آقای قالیباف به‌عنوان رییس مجلس وارد کرد این موضوع است که ایشان، شان خود را به‌عنوان رییس یک مجلس و یکی از سران سه قوای کشور حفظ نمی‌کند. در هر صورت آقای قالیباف به‌عنوان رییس مجلس یازدهم باید از پروتکل‌های اخلاقی که در شان رییس مجلس یک کشور است پیروی کند، شاید این موضوع یک قانون نانوشته باشد، اما اگر در ادوار مختلف مجلس یا حتی در تاریخ مطالعه کنید متوجه این موضوع می‌شوید. رییس مجلس یازدهم از هر فرصتی برای تخریب دولت آقای روحانی چه به‌صورت درست یا نادرست استفاده می‌کند که این موضوع واقعاً در حد و اندازه رییس مجلس یک کشور نیست. حداقل اگر قصد تخریب دولت را دارید از نمایندگان برای این کار استفاده کنید و سعی کنید از رییس دوره قبلی مجلس درس بگیرید و سیاست درست برای اختلافات حزبی را رعایت کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در چهار سال کاری خود به احتمال زیاد اگر به کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان هم رای دهد، اما وارد جزییات آن نمی‌شوند و تنها هدف آن‌ها از مطرح کردن این موضوع در زمان مجلس دهم، تخریب آن مجلس و کسب کرسی‌های مجلس یازدهم بوده است. جلوه نمایندگان مجلس در دیدگاه مردم خراب بود و با کار‌های که اخیراً انجام دادند خراب‌تر هم شده است و به احتمال زیاد اقدامات نسنجیده مجلس یازدهم باعث خدشه وارد کردن به شخصیت نامزد‌های جریان اصولگرایی در انتخابات ۱۴۰۰ هم خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون