کد خبر: ۲۳۷۲۵
۱۴:۳۶ -۰۲ اسفند ۱۳۹۹
فاز اول شرکت گندله سازی مادکوش در بندرعباس و بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با دستور ویدئو کنفرانس رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید. کارخانه مادکوش به عنوان یکی از طرح‌های مهم دراستان هرمزگان، با ظرفیت تولید ۲ و نیم میلیون تن گندله آهن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افتتاح شد.

روحانی در هرمزگان

نشان تجارت - به نقل از ندای هرمزگان، برای احداث این مجموعه بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و این کارخانه صنعتی برای ۳۶۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

نزدیکی به خطوط راه‌آهن برای جابه‌جایی مواد و محصول و قرار گرفتن کارخانه گندله‌سازی مادکوش در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بندرعباس، در کنار آب‌های آزاد و دسترسی به بندر دریایی و در نتیجه امکان واردات مواد اولیه و صادرات محصول، از جمله مزیت‌های عمده این واحد صنعتی است.

بر اساس طرح جامع فولاد، تولید گندله در کشور در سال ۱۴۰۴ به ۷۶ میلیون تن در سال خواهد رسید که با توجه به دست یابی به ظرفیت تولید پنج میلیون تن در سال طی دو فاز، شرکت گندله سازی مادکوش ۶.۶ درصد از سهم تولید سالیانه گندله کشور درافق یاد شده را به خود اختصاص خواهد داد.

همچنین اسکله شماره پنج بندرمنطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان نیز که از جمله طرح‌های راهبردی برای توسعه غرب هرمزگان به شمار می‌رود، با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این اسکله که درمنطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان جنوب قرار دارد به منظور تسهیل واردات و صادرات کالا و محصولات در منطقه بندر پارسیان با ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری ۴۰.۸ میلیون تن در سال طراحی شده است.
رییس جمهوری در مراسم ویدئویی این طرح‌های صنعتی گفت: دشمنان فکر می‌کردند با فشار بر ملت ایران، مردم زانو می‌زنند، اما افتتاح طرح‌های ملی در کشور از جمله افتتاح خط تولید ۷.۵ تن گندله فولاد در یک روز برغم همه تحریم ها، جنگ اقتصادی و کرونا، نشان دهنده جهش تولید و زنده و فعال بودن کشور است و رشد ۷۰ و ۸۰ درصدی در بخش‌هایی از زنجیره فولاد از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: ینکه این روز‌ها در تبلیغات گفته می‌شود ایران اقداماتی را برای تحت فشار قرار دادن آمریکا انجام داده، این حرف نادرست است، آنچه ما می‌خواهیم عمل به قانون و تعهدات است.

وی اظهارداشت: امیدواریم آمریکایی‌ها به قانون برگردند و به تعهدات خود و مقررات قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشند.

رییس جمهوری بیان داشت: هدف ما این بود که دولت دوازدهم تداوم دولت یازدهم باشد، اما فکر نمی‌کردیم دیوانه‌ای در آمریکا سر کار بیاید و جنگ بی‌نظیر در تاریخ را علیه ملت ایران آغاز کند.

روحانی با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی به ۴۳ میلیارد دلار در سال ۹۸ و با وجود جنگ اقتصادی و شیوع بیماری کرونا را از دیگر دستاورد‌های دولت تدبیر و امید توصیف دانست و ابراز امیدواری کرد: با افزایش صادرات غیرنفتی و تولیدات در کشور، شاهد توسعه و رفاه مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در طول ۷.۵ سال این دولت در بخشی از این زنجیره‌ها بیش از ۷۰ و در بخشی بیش از ۸۰ درصد توانستیم رشد و توسعه داشته باشیم آن هم در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا و این یکی از معجزات قدرت ملت بزرگ ایران است.

مدیرعامل سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این طرح مهم صنعتی و معدنی گفت: در این روز مرحله نخست شرکت گندله سازی مادکوش در بندرعباس با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله آهن در سال به بهره برداری رسید.

خلیل قاسمی افزود: مرحله نخست این طرح با سرمایه گذاری ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته که زمینه اشتغال ۳۶۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.
وی بیان داشت: همچنین عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح با ظرفیت دو و نیم میلیون تن گندله آهن خام آغاز شد.

مدیرعامل سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان عنوان کرد: این کارخانه با هدف تولید پنح میلیون تن گندله در سال در ۲ مرحله در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس راه‌اندازی شد.

گفتنی است، احداث مجتمع گندله سازی مادکوش در ابتدای سال ۹۲ کلید خورد و این شرکت از زیرمجموعه‌های گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش است که راه‌اندازی این مجتمع کاری بسیار مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در هرمزگان است.

در پنجاه و یکمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌های هرمزگان، کرمان و مازندران با مجموع ۸۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، به دستور ویدئو کنفرانس رییس جمهوری افتتاح شد.

این طرح‌های ملی توسط بخش خصوصی شامل، فاز اول مجتمع گندله سازی مادکوش با سرمایه گذاری دوهزار و ۳۲۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه خلیج فارس، اسکله شماره ۵ بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب درهرمزگان با سرمایه گذاری یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان، واحد گندله سازی شماره یک شرکت گهرزمین در سیرجان با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس در جویبار با سرمایه گذاری ۷۲۰ میلیارد تومان است.

طرح‌هایی که در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید در مجموع برای یک هزار و ۳۶۰ نفر در استان‌های هرمزگان، کرمان و مازندران اشتغال ایجاد کرده است.

منبع: فرینا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون