کد خبر: ۲۳۶۶۴
۱۵:۲۱ -۰۱ اسفند ۱۳۹۹
دختر ۴ ساله در ساحل دریا مشغول بازی بود که ردپای سالم یک دایناسور را پیدا کرد.

ردپای دایناسور

نشان تجارت - کشف ردپای دایناسور در یکی از سواحل «ولز» خبرساز شد. این ردپا توسط یک دختر ۴ ساله که به همراه خانواده‌اش در این ساحل حضور داشت پیدا شد. «لیلی ویلدِر» همراه خانواده‌اش در حال قدم زدن در ساحل بود که این ردپا را روی یک تخته سنگ پیدا کرد.

دانشمندان بر این باورند که این ردپای ۲۲۰ میلیون ساله می‌تواند به آن‌ها در مورد رمزگشایی از نحوه راه رفتن دایناسور‌ها کمک کند. «سالی ویلدر»، مادر ۴۱ ساله لیلی در این باره به «NBCNews» گفت: او پایین تخته سنگ بود که این ردپا را دید و به پدرش گفت: "ددی این را ببین. " آن‌ها یک عکس از آن تهیه کردند و وقتی به خانه آمدند ریچارد آن را به من نشان داد. بسیار شگفت انگیز بود. ما فکر کردیم این می‌تواند واقعی باشد و با محققان تماس گرفتیم.

کودک این ردپا را در سواحل «بدنریک بای» پیدا کرد، جایی که برای پدیده دایناسور‌ها محلی شناخته شده است. «سیندی هاولز»، کارشناس ارشد موزه ملی «ولز» در این باره گفت: این ردپا بهترین نمونه‌ای بود که در این ساحل پیدا شد. این ردپا دارای ابعادی است که به نظر می‌رسد برای یک دایناسور باشد، اما نمی‌توان دقیقا تشخیص داد برای کدام گونه از دایناسور‌ها بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون