کد خبر: ۲۲۹۸۴
۱۳:۰۵ -۱۸ بهمن ۱۳۹۹
مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار انواع کالا توسط شرکت‌های تولیدی این منطقه به خارج و داخل کشور تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

صادرات منطقه آزاد قشم

نشان تجارت - علی همایونی با بیان این مطلب اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا به سایر کشور‌ها و سرزمین اصلی صادر شده است.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از ۱۷۹ هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از منطقه آزاد قشم به سایر کشور‌ها از جمله عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر گردیده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش بیش از ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محصولات تولید شده توسط واحد‌های تولیدی منطقه به سرزمین اصلی (داخل کشور) صادر شده است.

به گفته همایونی، در این مدت حدود ۵ هزار تن مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحد‌های تولیدی جزیره به ارزش ۳۵ میلیون دلار واردات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری معادل ۱۱ تن به ارزش بیش از ۱۹۶ هزار دلار انواع ماشین آلات خط تولید و کارخانجات جزیره وارد منطقه آزاد قشم شده است.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: کشور‌های فرانسه، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهمترین مبدا محصولات وارداتی جزیره را تشکیل می‌دهند.

همایونی در پایان اظهار کرد: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند جهت تامین مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید مهمترین ماموریت‌های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم می‌باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون