کد خبر: ۲۲۵۸۷
۱۲:۱۰ -۰۹ بهمن ۱۳۹۹
اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ افزایش یافته است، گفت: افزایش قیمت ذرت، سویا و جوجه یک روزه توسط ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده مرغ را به ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان افزایش داده است.

قیمت مرغ

نشان تجارت - «حبیب اسدالله نژاد» در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در دو سه روز گذشته در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: قیمت مرغ زنده هم اکنون حدود ۱۷ تا ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان درب مرغداری است و مرغ پس از کشتار در کشتارگاه با افت وزن مواجه می‌شود و با احتساب سایر هزینه‌های جانبی قیمت تمام شده آن به حدود ۲۴ هزار تومان می‌رسد.

وی یادآورشد: هرچند که قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، اما در روز‌های اخیر قیمت تنظیم بازار و نرخ مصوب ذرت از ۱۵۰۰ به ۱۷۰۰ تومان، سویا از ۲۷۰۰ به ۳۳۰۰ تومان و جوجه یکروزه نیز از ۲۸۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

قیمت جوجه یکروزه در بازار ۵ هزار تومان

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌های طیور هم اکنون در بازار جوجه یک روزه ۵ هزار تومان قیمت دارد و با احتساب هزینه‌های حمل و نقل و قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ به ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان افزایش می‌یابد و اگر برخی از تولیدکنندگان با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را به بازار عرضه کنند متضرر می‌شوند.

اسدالله نژاد یادآورشد: به همین دلیل به کارگروه ستاد تنظیم بازار پیشنهاد کرده ایم که با توجه به رشد قیمت نهاده‌های طیور و خوراک مرغ با بررسی هزینه تمام شده قیمت مرغ گرم را بین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان در نظر بگیرند.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص میزان تولید مرغ مورد نیاز کشور به خصوص در شب عید افزود: خوشبختانه کمبودی درتولید مرغ در کشور وجود ندارد و به اندازه کافی جوجه ریزی هر ماه انجام می‌شود.

ماهانه به طور متوسط ۱۲۰ میلیون جوجه ریزی انجام می‌شود

اسدالله نژاد بیان کرد: تولیدکنندگان در تامین مرغ مورد نیاز مردم در شب عید و پس از آن ماه مبارک رمضان هیچ گونه مشکلی ندارند و به طور متوسط ماهانه ۱۲۰ میلیون جوجه ریزی انجام می‌شود تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال ستاد تنظیم بازار پیشنهاد کرده است که تولیدکنندگان در ماه آینده تعداد جوجه ریزی خود را به بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه افزایش دهند تا مردم در بازار کمبودی احساس نکنند

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال ستاد تنظیم بازار پیشنهاد کرده است که تولیدکنندگان در ماه آینده تعداد جوجه ریزی خود را به بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه افزایش دهند تا مردم در بازار کمبودی احساس نکنند.

این مقام مسئول در کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به تحویل خوراک و نهاده‌های مرغ به مرغداران یادآورشد: مرغدارانی که نهاده‌های دامی را به اندازه مورد نیاز با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار می‌خرند مرغ خود را به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به بازار عرضه می‌کنند، اما برخی از تولیدکنندگان که سهمیه کمتری دارند مجبور هستند که خوراک مرغ را با قیمت بالاتری تهیه کنند و این سبب می‌شود که مرغ به قیمت بالاتر از نرخ مصوب به بازار عرضه شود و این در افزایش نرخ مرغ در روز‌های اخیر در بازار تاثیرگذار بوده است.

برای دریافت نهاده‌ها ثبت نام در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور ضروری است

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور، گفت: تولیدکنندگان برای دریافت نهاده‌ها طیور به قیمت مصوب تنظیم بازار باید در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور ثبت نام کرده و حتماً باید مجوز جوجه‌ریزی از دامپزشکی دریافت کند.

این مقام مسئول در کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور پس از اینکه مرغدار مجوز جوجه ریزی را دریافت کرد نسبت به آغاز تحویل نهاده‌ها پس از جوجه ریزی اقدام می‌کند.

به گفته اسداالله نژاد، ازطرفی بعد از اینکه مرغ برای عرضه در بازار آماده شد باید از دامپزشکی مجوز تخلیه بگیرد و در کشتارگاه نیز تاییدیه دریافت کند، یعنی باید میزان جوجه ریزی، میزان نهاده دریافتی با میزان مرغ آماده کشتار هم خوانی داشته باشد.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون