کد خبر: ۲۱۳۲۷
۱۳:۲۱ -۱۶ دی ۱۳۹۹
در حالی دبیر ستاد تنظیم بازار مدعی شده که هم اکنون تخم مرغ در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای و اصناف منتخب با قیمت مصوب وجود دارد که رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران می گوید: کمبود تخم مرغ در بازار کاملا مشهود است و تاکنون یک دهم مصرف مردم به این اتحادیه تخم مرغ بلدرچینی تحویل شده است.

قیمت تخم مرغ

نشان تجارت - گزارش میدانی از میادین میوه وتره بار صادقیه و قزل قلعه تهران حاکی از است که به غرفه داران فروش مرغ و تخم مرغ چند روزی است تخم مرغ تحویل نشده و اگر هم اندکی بوده تخم مرغ با قیمت مصوب به اندازه تخم مرغ بلدرچینی است و خرید آن اصلا به صرفه مردم نیست.

یک کارمند دولت که امروز به میدان صادقیه مراجعه کرده بود به خبرنگار بازار گفت: چند روزی است برای خرید تخم مرغ به این میدان مراجعه می کنم، اما اثری از تخم مرغ وجود ندارد.

«علی داودی» بیان کرد: متاسفانه بیش از یک ماه است تخم مرغ در میادین وجود ندارد، اما در بازار آزاد روبری میدان صادقیه تهران امروز یک شانه تخم مرغ را ۴۱ هزار تومان به مردم می فروشند و کسی هم به دنبال دلایل گرانفروشی آن نیست.

این در حالی است که «عباس قبادی» دبیر ستاد تنظیم بازار روز گذشته از افزایش عرضه تخم مرغ به منظور ساماندهی بازار، تا آخر هفته خبر داده بود.

وی گفت: هم اکنون تخم مرغ درمیادین میوه وتره بار، فروشگاه‌ های زنجیره‌ای و اصناف منتخب با قیمت مصوب عرضه می‌شود که با همکاری وزارت جهاد، با افزایش عرضه تا آخر هفته، امیدواریم قیمت تخم مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برسد.

وی با بیان اینکه شاید برخی از عرضه کنندگان تخم مرغ در سطح خرده فروشی‌ها مرتکب تخلف قیمتی شوند، افزود: ملاک ما قیمت ستاد تنظیم بازار وسازمان حمایت است واگر در جایی گرانفروشی صورت گرفت مصداق تخلف است و در صورتی که گزارش آن به دست ما برسد، به سرعت برخورد می‌شود.

قبادی گفت: هم اکنون قیمت یک کیلو تخم مرغ به صورت فله ای، ۱۴ هزار تومان در درب مرغداری‌ها و ۱۷ هزار تومان برای مصرف کننده است که درصدی هم بعنوان سود عمده فروشی و حمل و نقل به آن اضافه می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: برای تخم مرغ‌های بسته بندی هم، ضوابط سازمان حمایت، تعیین کننده قیمت خواهد بود.

این درحالی است که رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: تحویل تخم مرغ برای توزیع در بین واحدهای صنفی در سطح شهر تهران، توسط اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، یک دهم مصرف شهروندان است و این کفاف نیاز مردم را نمی دهد.

«مهدی یوسف خانی» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی برکمبود شدید تخم مرغ دربازار به نرخ مصوب اظهارداشت: متاسفانه اتحادیه مرکزی مرغداران میهن متعهد شده تخم مرغ مورد نیاز بازار را برای شرکت پشتیبانی امور دام تامین کند، ولی اتحادیه یادشده از فروش تخم مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام خودداری می کند.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی فروش تخم مرغ با نرخ مصوب است، گفت: درغیر این صورت تخم مرغ در بازار آزاد هم اکنون به قیمت بیش از ۴۰ هزار تومان به فروش می رسد، اما به نرخ مصوب در بازار تخم مرغی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران تاکید کرد: طی روزهای گذشته اتحادیه مرکزی مرغداران میهن یک و یا ۲ کامیون تخم مرغ به این اتحادیه تحویل داده است در حالی که این یک دهم مصرف تخم مرغ مردم است.

اتحادیه مرکزی مرغداران میهن باید روزانه بیش از ۱۰ کامیون با ۳۶۰۰ کارتن را فقط به اتحادیه ما تحویل دهد، تا شاید در بازار کمبودها برطرف شود.

یوسف خانی تصریح کرد: برای رفع کمبود تخم مرغ در بازار طبق قیمت مصوب ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اتحادیه مرکزی مرغداران میهن باید روزانه بیش از ۱۰ کامیون با ۳۶۰۰ کارتن را فقط به اتحادیه ما تحویل دهد، تا شاید در بازار کمبودها برطرف شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه پیش از این اعلام شده بود که کمبود تخم مرغ در بازار تا ۱۵ روز دیگر برطرف می شود، اما چنین اتفاقی نیافتاده است، بیان کرد: درست است این مطلب را اعلام کرده بودیم، اما اتحادیه مرکزی مرغداران میهن به علت اعتراض به کم بودن قیمت تخم مرغ مصوب از تحویل آن به شرکت پشتیبانی دام خودداری می کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران یاد آورشد: متاسفانه روز گذشته که برای تحویل تخم مرغ مراجعه کرده بودیم محموله تخم مرغی وجود نداشت و معلوم نیست آیا امروز نیز به این اتحادیه تخم مرغ تحویل می دهند یا نه؟

روز گذشته به ما تخم مرغ تحویل ندادند امروز هم معلوم نیست

یوسف خانی گفت: روزانه ۴ صنف بنکداران، سوپر مارکت داران، خوابار فروشان و اتحادیه مرغ وماهی تهران از شرکت پشتیبانی دام تخم مرغ دریافت می کنند در حالی که علیرغم مراجعه روز گذشته به ما تخم مرغ تحویل ندادند.

این مقام مسئول در اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران بیان کرد: با این حال کمبود تحویل تخم مرغ به واحدهای صنفی سبب شده نتوانیم تخم مرغ را به قیمت مصوب به مردم عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه تخم مرغ به اندازه کافی تولید می شود، اما مرغداران به قیمت مصوب نمی فروشند، گفت: با تعامل و همکاری باید اتحادیه مرکزی مرغداران میهن متعهد شود تخم مرغ مورد نیاز بازار را برای شرکت پشتیبانی امور دام را تامین کند.

متاسفانه روز گذشته که برای تحویل تخم مرغ مراجعه کرده بودیم محموله تخم مرغی وجود نداشت و معلوم نیست آیا امروز نیز به این اتحادیه تخم مرغ تحویل می دهند یا نه؟

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران اظهارداشت: ظاهرا مرغداران تامین کننده تخم مرغ از نرخ مصوب آن راضی نیستند و از عرضه آن در بازار خودداری می کنند.

نرخ مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران خاطر نشان کرد: زمانی که قیمت مرغ افزایش یافت با هماهنگی های انجام شده عرضه روزانه ۵۰۰ تن مرغ در نهایت بازار را تنظیم کرد و هم اکنون مرغ به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در تمام سطح شهر به مصرف کنندگان به فروش می رسد و مشکلی در تامین مرغ نداریم.

این مسئول در اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران با اشاره به قیمت مصوب مرغ نیز در بازار گفت: پس از رفع مشکلات مرغ به اندازه کافی در بازار عرضه می شود و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

یوسف خانی تاکید کرد: قیمت مصوب تنظیم بازار مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و هیچ کس اجازه ندارد، مرغ را بالاتر از این قیمت به مردم بفروشد.

مردم گرانفروشی را به ۱۲۴ اطلاع دهند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران در پایان اظهارداشت: مردم هرگونه گرانفروشی مرغ را می توانند به ۱۲۴ و یا شماره تلفن ۸۸۳۰۲۲۴۷ اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی تهران اطلاع دهند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون