کد خبر: ۲۰۴۸۳
۱۹:۲۲ -۲۹ آذر ۱۳۹۹
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران
نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: نرخ نان طبق مصوبه سال ۹۸ تعیین شده که موجب نارضایتی نانوایان شده است.

نرخ مصوب نان و نارضایتی نانوایان

نشان تجارت - بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید همچون دستمزد کارگر، هزینه حمل و نقل، افزایش بهای آب و برق و غیره، قیمت تمام شده نان بیش از میزان مصوبه است که موجب شده نانوایان ضرر کرده و از سویی اجازه تعطیلی واحد صنفی خود را ندارند.

نوروز مقدم در خصوص افزایش تقاضای خرید نان و تجمع در مقابل واحد‌های صنفی گفت: نان را می‌توان به عنوان مهم‌ترین مواد غذایی بین خانوار‌های ایرانی بر شمرد به طوری که با افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی در بازار، تقاضا به نان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: روز‌های ابتدایی که محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال شده بود، در ساعت‌های پایانی فعالیت نانوایان شاهد حضور حجمه مردم در صف نانوایی‌ها بودیم، اما گذشت چند روز و عادی شدن این روال، مردم برای خرید نان زمان بندی کردند.

وی ساعت آغاز کار نانوایان در محله‌های مختلف، متفاوت است و بسته به تقاضایی که در این مکان‌ها وجود دارد، از ۵ تا ۸ صبح آغاز به کار می‌کنند.

وی افزود: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، نانوایان سنتی باید واحد‌های خود را تا ساعت ۲۰ تعطیل کنند تا متقاضیان از ساعت ۲۱ که طرح محدودیت تردد آغاز می‌شود، جهت خرید نان یا موارد دیگر از خانه خارج نشوند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اشاره به وفور آرد و گندم برای تامین نان خاطر نشان کرد هیچ مشکلی در تولید محصل وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گران فروشی و کم فروشی در برخی از واحد‌های صنفی گفت:سال گذشته بالغ ۲۴بر واحد صنفی مجوز فعالیت دریافت کردند که نیمی از آن‌ها موفق به دریافت سهمیه آرد نشده و مجبور به تامین مواد اولیه خود از بازار آزاد و کارخانجات هستند که به ناچار باید نان را به نرخ غیر مصوب به فروش برسانند.

وی ادامه داد: هر واحد صنفی برای تولید محصول حداقل نیاز به ۳۰۰ کیلو آرد دارد.

نوروز مقدم از استقبال نانوایان برای فعالیت در مناطق پر ازدحام و ارزان خبر داد و توضیح داد: واحد‌های نانوایی در مناطق ۱ و ۲ تهران که دارای اجاره و سرقفلی سنگین هستند کمتر فعالیت دارند و بیشترین تمرکز در مناطق ارزان قیمت و پرجمعیت است.

منبع: بازار

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون