کد خبر: ۲۰۳۰۱
۱۰:۵۸ -۲۵ آذر ۱۳۹۹
کارشناس مسائل خاورمیانه
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: به نظر می‌رسد نتانیاهو به پایان خط می‌رسد، اگر چه طولانی‌ترین دولت رژیم صهیونیستی بوده، اما به احتمال زیاد او در دولت بعدی در راس نیست.

نتانیاهو دیگر در راس نخواهد بود

نشان تجارت - «قاسم محبعلی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی، گفت: سیاست کلی آمریکا این است که روابط رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی بهبود پیدا کند، ترامپ هم شرط بهبود روابط آمریکا، فروش سلاح به امارات و بحرین و حمایت از این کشور‌ها و همچنین رفع تحریم‌ها را رابطه با رژیم صهیونیستی قرار داده است.

محبعلی با اشاره به احتمال تائید بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا، ادامه داد: این احتمال وجود دارد که دولت بعدی آمریکا این چنین فشار‌هایی را برای عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی نیاورد و اولویت اصلی این نباشد که آن‌ها اگر می‌خواهند رابطه با آمریکا داشته باشند باید با این رژیم هم رابطه برقرار کنند.

او گفت: دولت بایدن مسئله حقوق بشر را در رابطه با این کشور‌ها مورد توجه قرار می‌دهد، بنابراین یک‌سری مسائل جدید به وجود می‌آید که ممکن است این روند را کند، کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه به بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و در این باره گفت: رژیم صهیونیستی از سال گذشته تا حالا به دلیل اینکه یک حزب نتوانست اکثریت لازم را در انتخابات پارلمانی به دست بیاورد، ناچار شده انتخابات برگزار کند و در حال حاضر هم با توجه به اینکه احزاب برای تشکیل دولت جدید نتوانستند توافق کنند، باید با انتخابات جدید روبرو شود.
او افزود: به نظر می‌رسد نتانیاهو شانس زیادی برای پیروزی ندارد چراکه او هم همه ارتباطات و کار‌های خود را با دولت ترامپ تعریف کرده بود و با توجه به اینکه دموکرات‌ها روی کار آمدند این رژیم هم به نوعی با توجه به رابطه تنگاتنگی که با آمریکا باید داشته باشد، باید بیاید و خود را با این وضعیت هماهنگ کند.

محبعلی در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد نتانیاهو به پایان خط می‌رسد. اگر چه طولانی‌ترین دولت رژیم صهیونیستی بوده، اما به احتمال زیاد او در دولت بعدی در راس نیست.

منبع: برنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون