کد خبر: ۲۰۲۴۳
۱۶:۳۸ -۲۳ آذر ۱۳۹۹
نماینده اتاق اصناف ایران در استان کردستان، شهرستان دیواندره گفت: بیش از ۴۰ روز است که فعالیت آرایشگاه‌های مردانه و زنانه به دستور ستاد ملی کرونا متوقف شده است و این در حالیست که بیش از ۲۰ درصد آرایشگران زنانه سرپرست خانوار هستند و درامد دیگری ندارند.

نشان تجارت - هادی فلاحی در گفتگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: بیش از ۲۰ درصد آرایشگاه‌های زنانه، زنان سرپرست خانوار هستند که این افراد منبع درآمد دیگری برای گذراندن زندگی ندارند و در حال حاضر نیز بیش از ۴۰ روز هست که صنوف آرایشگر مردانه و زنانه تعطیل هستند و این چندمین دوره تعطیلی واحد‌های آرایشگری در سال جاری می‌باشد.
وی تصریح کرد:اکثر این واحد‌ها اجاره‌ای هستند و با تعطیلی و نداشتن درآمد توان پرداخت اجاره مغازه‌های خود و هزینه زندگی را ندارند و بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای این صنف نسبت به تعطیلی واحد‌های خود به اتحادیه و اتاق اصناف دیواندره گلایه کرند وخواستار بازگشایی واحد‌های صنفی با رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی شدند.
رئیس اتحادیه صنف آرایشگاه‌های مردانه و زنانه شهرستان دیواندره بیان کرد: اعضای این صنف اکثرا قشر ضعیفی هستند و خواستار حمایت این صنف از سوی مسئولان هستیم و می‌خواهیم اجازه فعالیت صنوف را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بدهند و همچنین تسهیلات مناسبی برای این افراد نظر بگیرند.
فلاحی اظهار کرد: برخی از این واحد‌ها به دلیل تعطیلی‌های مکرر در این مدت و نداشتن درآمد برای پرداخت اجاره، مغازه خود تخلیه کرده و بیکار شده و درآمدی نیز ندارند و لازم است تا در این شرایط چاره‌ای اندیشیده شود.
وی بیان کرد: در این روز‌های کرونایی مشاغل دیگری مانند داروخانه ها، مطب‌های دندان پزشکی، بانک‌ها و دفاتر اسناد و … نیز مراکز پرخطر محسوب می‌شوند، اما تمامی فشار تعطیلی برای اصناف است و باید در این شرایط اقتصادی فکر درآمد این واحد‌ها و خانوارهایشان نیز باشیم و بدانیم واحدی که دوماه تعطیل است چطور می‌تواند هزینه‌های زندگیش را تامین کند.
فلاحی تاکید کرد: ما باید با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی با بیماری مقابله کنیم و نه با ایجاد تعطیلی‌های طولانی کاری کنیم که برخی از ترس بهداشت و تعزیرات به صورت غیرمجاز فعالیت کنند در صورتی که اگر آرایشگاه‌ها باز باشند نظارت بیشتری از سوی اتحادیه اتاق اصناف و تعزیرات برای رعایت پروتکل‌های بهدشتی صورت می‌گیرد.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون